European VR/AR Congress już 23-24 listopada w Warszawie – w strefie EXPO, producenci sprzętu oraz aplikacji VR/AR przygotowali moc atrakcji.
Już 23-24 listopada w Warszawie odbędzie się największa konferencja poświęcona wykorzystaniu technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w medycynie, architekturze, marketingu i rozrywce. Nie zabraknie również prezentacji sprzętu i najnowszych produkcji VR/AR. Podczas European VR/AR Congress eksperci opowiedzą o zastosowaniu tych przełomowych technologii m.in. w szkoleniu chirurgów, leczeniu zeza oraz w operacjach serca. Wyjaśnią również, jak podbijać rynki produkcjami opartymi na VR i AR oraz jak za ich pomocą głębiej wprowadzać odbiorców w opowiadane historie. Nie zabraknie także rozmów o przyszłości tych technologii i dyskusji o tym, do której z nich – VR czy AR – będzie ona należeć.
Integralną częścią kongresu jest strefa wystawiennicza, czyli EXPO. Producenci sprzętu oraz aplikacji VR/AR prezentują w niej swoje najnowsze produkcje. Tym razem będzie tam można zobaczyć m.in., jak będzie wyglądać przyszłość szkoleń zawodowych. W strefie EXPO obecna będzie również technologia rozszerzonej rzeczywistości.
Spectral Games
A to choćby za sprawą firmy Spectral Games, która udowodni, że dzięki AR nawet laik może stać się mechanikiem, np. wymienić zepsutą część w motocyklu. Firma Spectral Games S.A. została założona przez osoby z wieloletnim, ugruntowanym doświadczeniem w międzynarodowych projektach. Firma specjalizuje się w tworzeniu gier i aplikacji mobilnych opartych o rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość. Bogate doświadczenia z tej działalności przyczyniły się do poszerzenia oferty o usługi implementacji technologii rozszerzonej rzeczywistości w aplikacjach dla przemysłu. Spectral Games została zauważona przez takie firmy jak Google, History Channel, Mattel, które powierzyły Spectral Games tworzenie aplikacji na ich zlecenie. Kluczem do sukcesu Spectral Games są również badania i rozwój. Firma realizuje projekt, którego celem jest stworzenie innowacyjnego języka symboli, pozwalającego zastąpić tradycyjny interfejs użytkownika. Dodatkowo Spectral Games systematycznie współpracuje z wyższymi uczelniami prowadząc zajęcia dydaktyczne oraz zatrudniając najzdolniejszych absolwentów. Pracownicy spółki są certyfikowanymi testerami firmy Google oraz udzielają wsparcia mentorskiego w ramach ARP Games. Podczas VR/AR European Congress, Spectral Games S.A. zaprezentuje rozwiązanie AR dedykowane urządzeniu Microsoft Hololens ułatwiające montaż oraz serwisowanie urządzeń i maszyn.
Lenovo – Star Wars: Jedi Challenges
Na stoisku firmy Lenovo będzie można zobaczyć gogle tej firmy do rozszerzonej rzeczywistości oraz przetestować Star Wars: Jedi Challenges – nowe doświadczenie AR na motywach Gwiezdnych Wojen. Lenovo wkracza w zupełnie nowy segment technologiczny jakim jest AR i VR. Star Wars: Jedi Challenges to nowy produkt rozszerzonej rzeczywistości na motywach Gwiezdnych Wojen, który zapewni fanom tej serii nieosiągalne dotychczas wrażenia. Produkt ten działa ze smartfonami z systemem Android oraz iPhone’ami. Stawiając czoła wyzwaniom, użytkownicy mogą doskonalić się w walce mieczem świetlnym, mierząc się z najbardziej złowrogimi postaciami sił ciemności, dowodzić armiami w walkach przeciwko Imperium oraz przechytrzyć przeciwników w partii Holoszachów. W swoim portfolio Lenowo posiada również produkt VR/Mixed Reality. Jako gogle do mieszanej rzeczywistości w środowisku Windows, Lenovo Explorer stanowią naturalne rozszerzenie komputera i umożliwiają użytkownikom kompatybilnych laptopów i komputerów wykonywanie ulubionych czynności w jeszcze ciekawszy sposób: oglądanie programów telewizyjnych w wirtualnym środowisku w domu lub biurze, sesje w grach VR, holograficzne podróże po świecie, oglądanie filmów 360 w 3D o rozdzielczości 4K, przeglądanie stron internetowych, a nawet pracę w pakiecie Microsoft Office. Firma Lenovo — jest liderem w dziedzinie innowacyjnych technologii dla użytkowników indywidualnych i biznesowych oraz dla dużych przedsiębiorstw. Jej oferta obejmuje komputery osobiste, stacje robocze, serwery, pamięć masową, a także produkty mobilne, takie jak smartfony i tablety.
SONY PlayStation 4
SONY pokaże zaś grę Gran Tourismo Sport w wersji na PlayStation 4, której premiera odbyła się w październiku. PlayStation VR korzysta z mocy konsol PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro, by przenosić graczy wewnątrz świata gier. Na system dostępnych jest ponad 100 gier i doświadczeń VR i cały czas projektowane są nowe. PS VR umożliwia również odtwarzanie filmów 360 stopni oraz oglądanie wideo w trybie kinowym. Gran Turismo Sport to ostatnia odsłona kultowego symulatora jazdy na PlayStation 4. Zastosowany tryb VR umożliwia ściganie się 1 na 1 na wybranych torach oraz podziwianie wnętrz samochodów sportowych. Wrażenia z jazdy wyścigowym samochodem jeszcze nigdy nie były tak realistyczne.
VR FACTORY
Firma która specjalizuje się w tworzeniu aplikacji biznesowych oraz gier wykorzystujących technologię wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości na takie platformy jak: HTC VIVE, Oculus, Microsoft VR/MR, PS4 VR, Mobile VR/AR) Gier i aplikacji z tzw. „misją”, które nie są tylko rozrywką ale wnoszą „to coś” do świadomości czy rozwijają wiedzę użytkownika/gracza. Posiadanie zaplecza reklamowego pozwala VR FACTORY na tworzenie kompletnego produktu – od konceptu po przez produkcję a skończywszy na promocji i wsparciu sprzedaży. Podczas VR/AR European Congress, VR FACTORY zaprezentuje Bartender VR Simulator – pierwszym na świecie wirtualny symulatorem pracy barmana stworzonym przy współpracy z sześciokrotnym mistrzem świata barmanów Tomaszem Małkiem, oferując unikalne połączeniu symulatora, kursu barmańskiego z grą VR o najwyższym poziomie imersji. Premiera na HTC VIVE i Oculus zaplanowana jest na październik 2017 roku. Gra będzie dostępna w następujących sklepach: Steam Store, Oculus Store i VIVE Port. W obecnej chwili poza kilkoma aplikacjami B2B, VR FACTORY pracuje nad kolejnymi trzema grami VR, których premiery odbędą się kolejno w styczniu, lutym i maju w 2018 roku.
Hyperbook- Hyperbook Studio
Nie zabraknie również polskich marek – Hyperbook to polska marka produkujący laptopy dla entuzjastów wirtualnej rozrywki i profesjonalistów. Notebooki Hyperbook charakteryzuje możliwość indywidualnej konfiguracji sprzętu: od wyboru komponentów popularnych producentów, poprzez wypolerowanie układu chłodzenia, aż do wykonania spersonalizowanego nadruku na obudowie. W naszej ofercie znajduje się szeroka gama sprzętu. Od wysokiej klasy laptopów do gier, dla grafików, programistów, fotografów, przez multimedialne komputery dla domu do zaawansowanych notebooków biznesowych i profesjonalnych stacji roboczych. Dzięki zastosowaniu desktopowych procesorów, kart graficznych oraz superszybkich dysków SSD laptopy Hyperbook cieszą się mianem najmocniejszych notebooków na rynku. Hyperbook Studio to niezależne studio deweloperskie, polskiej marki Hyperbook. Nasz zespół zajmuje się tworzeniem gier i aplikacji wykorzystujących technologie wirtualnej rzeczywistości (VR), rozszerzonej rzeczywistość (AR) oraz mieszanej rzeczywistości (MR). Doświadczenie oraz innowacyjne rozwiązania pozwalają nam wywołać niezapomniane wrażenia na organizowanych przez nas pokazach oraz eventach. Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko gdzie dostarczymy wam niezapomnianych wrażeń oraz umożliwimy przetestowania naszych najnowszych produkcji Hyper Arena VR oraz REGENESIS Arcade Hyper Arena VR to zabawa w trybie muliplayer i prawdziwa rewolucja w grach VR. Znajdziesz tu połączenie sportu i e-sportu gdzie ważne są takie umiejętności jak spryt, refleks czy kondycja! W rozgrywce bierze udział wielu graczy, którzy toczą bitwę na wirtualnej arenie za pomocą specjalnych dysków. Gra oferuje rozbudowany system tworzenia i personalizacji postaci, specjalne umiejętności oraz wiele innych opcji. Walka rozgrywa się ONLINE w czasie rzeczywistym na oczach publiczności.
SKANSKA
Dziedzinami, w który VR i AR coraz częściej znajdują nowe zastosowania są architektura i budownictwo. Technologie te stają się elementem współpracy z klientem, projektowania oraz pracy operacyjnej na różnych etapach cyklu życia projektu. Podczas European VR/AR Congress SKANSKA zaprezentuje pierwszą w Polsce wizualizację inwestycji Generation Park w technologii Hololens. Goście będą również mogli przetestować, jak można przeprowadzać szkolenia informacyjne/egzaminy w wirtualnej rzeczywistości (HTC Vive) oraz przespacerować się po budowie i wnętrzach mieszkań (HTC Vive + Enscape).
Na poświęconym tak innowacyjnym technologiom wydarzeniu, specjalne miejsce zająć muszą startupy, czyli młode firmy działające w branżach VR/AR. Ich przedstawiciele również zaprezentują swoje projekty w strefie Startup Expo. Podczas specjalnych warsztatów będą mogli również dowiedzieć się, jak profesjonalnie przeprowadzić pitching, czyli krótko i atrakcyjnie się zaprezentować. Zaraz potem, wypróbują tę wiedzę w praktyce, oraz postarają się o dofinansowanie, podczas business – datingu, czyli serii szybkich spotkań z potencjalnymi inwestorami. W ich trakcie wyłonionych zostanie kilka najciekawszych startupów, które drugiego dnia zawalczą na scenie o tytuł najlepszego z nich.
Więcej informacji oraz bilety można znaleźć na stronie: vrcongress.pl