Europejski konkurent Tłumacza Google, DeepL, wprowadza tradycyjny język chiński

Firma DeepL poinformowała o dodaniu do swojej platformy tradycyjnego języka chińskiego. Tym samym liczba obsługiwanych języków wynosi już 33.

Tradycyjny język chiński jest używany do komunikacji pisemnej przez ponad 33 miliony osób na całym świecie. Dodanie go to zatem kolejny ważny krok dla DeepL.

Trzeba też pamiętać o tym, że język ten odgrywa znaczącą rolę w biznesie globalnym. Stanowi on w końcu podstawową formę komunikacji pisemnej na kluczowych rynkach, takich jak Tajwan czy Hongkong.

Doskonale rozumiemy, jak ważne są te regiony dla handlu międzynarodowego – mówi Jarek Kutyłowski, prezes i założyciel DeepL. – Udostępnienie tradycyjnego języka chińskiego pomoże przedsiębiorstwom z tych obszarów w globalnej ekspansji oraz otworzy drzwi zagranicznym firmom, które chcą wkroczyć na jedne z najważniejszych rynków Azji.

Kutyłowski dodał, że obecnie firma skupia się na językach azjatyckich, których na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ma się pojawić więcej.

Według badania Forrestera z 2024 r. globalne firmy, które korzystały z DeepL, skróciły czas tłumaczenia o 90% i zmniejszyły nakład pracy związany z tłumaczeniami o 50%, co pozwoliło im wykazać zwrot z inwestycji w wysokości 345%.