Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Europejski rynek gier wideo w najnowszych badaniach: Ponad 124 miliony graczy w Europie. Średnio spędzają 8,9 godzin tygodniowo grając

Video Games Europe oraz European Games Developer Federation opublikowały raport „Key Facts”, który przedstawia wyniki badań graczy na pięciu największych rynkach europejskich oraz kluczowe dane dotyczące branży w skali całej Europy. Raport ukazuje dynamiczny rozwój sektora oraz jego znaczącą rolę w stymulowaniu innowacji i kreatywności na kontynencie.

Rozwój branży w Europie

Miniony rok był korzystny dla branży gier wideo. Przychody na poziomie 25,7 mld euro stanowią wzrost o 5% rok do roku. Zdecydowana większość wpływów, bo aż 85%, pochodzi z dystrybucji cyfrowej gier. W całej Europie w firmach tworzących gry zatrudnionych jest 115 000 osób, co oznacza wzrost zatrudnienia o 6,7% w porównaniu do poprzedniego roku. Polska, z 15 000 pracowników, jest jednym z największych rynków w Europie, ustępując jedynie Wielkiej Brytanii. Średnio w krajach europejskich kobiety stanowią 24,4% zatrudnionych w branży.

Kto gra w gry wideo w Europie?

Aż 53% mieszkańców Europy w wieku 6-64 lat gra w gry. Znaczna większość z nich, bo 75%, to osoby dorosłe. Średni wiek gracza w Europie wynosi 31 lat, a prawie 1 na 4 graczy (23%) jest w wieku 45-64 lat. Na gry poświęcają średnio niemal 9 godzin tygodniowo.

Blisko 55 milionów w Europie graczy stanowią kobiety. Przeciętna europejska graczka ma 32 lata i spędza przy grach około 6,7 godzin tygodniowo. Co może zaskakiwać, największy odsetek kobiet-graczy (42%) znajduje się w grupie wiekowej 35-64 lat.