Europejski rynek gier wideo w najnowszych badaniach: Ponad 124 miliony graczy w Europie. Średnio spędzają 8,9 godzin tygodniowo grając
Video Games Europe oraz European Games Developer Federation opublikowały raport „Key Facts”, który przedstawia wyniki badań graczy na pięciu największych rynkach europejskich oraz kluczowe dane dotyczące branży w skali całej Europy. Raport ukazuje dynamiczny rozwój sektora oraz jego znaczącą rolę w stymulowaniu innowacji i kreatywności na kontynencie.
Rozwój branży w Europie
Miniony rok był korzystny dla branży gier wideo. Przychody na poziomie 25,7 mld euro stanowią wzrost o 5% rok do roku. Zdecydowana większość wpływów, bo aż 85%, pochodzi z dystrybucji cyfrowej gier. W całej Europie w firmach tworzących gry zatrudnionych jest 115 000 osób, co oznacza wzrost zatrudnienia o 6,7% w porównaniu do poprzedniego roku. Polska, z 15 000 pracowników, jest jednym z największych rynków w Europie, ustępując jedynie Wielkiej Brytanii. Średnio w krajach europejskich kobiety stanowią 24,4% zatrudnionych w branży.
Kto gra w gry wideo w Europie?
Aż 53% mieszkańców Europy w wieku 6-64 lat gra w gry. Znaczna większość z nich, bo 75%, to osoby dorosłe. Średni wiek gracza w Europie wynosi 31 lat, a prawie 1 na 4 graczy (23%) jest w wieku 45-64 lat. Na gry poświęcają średnio niemal 9 godzin tygodniowo.
Blisko 55 milionów w Europie graczy stanowią kobiety. Przeciętna europejska graczka ma 32 lata i spędza przy grach około 6,7 godzin tygodniowo. Co może zaskakiwać, największy odsetek kobiet-graczy (42%) znajduje się w grupie wiekowej 35-64 lat.