Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Europejski rynek smartfonów rośnie trzeci kwartał z rzędu – są zmiany wśród liderów

Rynek smartfonów w Europie odnotował trzeci z kolei dobry kwartał, osiągając 8% wzrostu rok do roku w trzecim kwartale 2024, wynika z raportu Counterpoint Research. Głównym motorem tego odbicia są poprawiające się warunki makroekonomiczne, które zwiększyły popyt konsumencki, a także powrót do normalnej działalności wielu producentów po trudnym 2023 roku.

„Trzy kolejne kwartały wzrostu potwierdzają, że zaufanie konsumentów wraca po trudnym okresie. Niemniej jednak niepewność wokół dostępności Apple Intelligence na rynkach UE oraz postrzegany brak znaczących ulepszeń iPhone’a 16 względem iPhone’a 15 sprawiły, że Apple nie zanotowało spodziewanego boomu na wymianę urządzeń. Pomimo wzrostu sprzedaży rok do roku, popyt na iPhone’a 16 był niższy niż na iPhone’a 15 w zeszłym roku, co ograniczyło wzrost Apple w Europie Zachodniej do 2%. Z kolei Europa Środkowo-Wschodnia odnotowała aż 17% wzrost, głównie dzięki silnej pozycji Samsunga, HONOR-a oraz marek TECNO i itel należących do Transsion” – jak zauważa Jan Stryjak, Associate Director w Counterpoint.

Prognozy na koniec roku są optymistyczne, głównie za sprawą promocji Black Friday i okresu świątecznego. Apple Intelligence zadebiutuje w grudniu w Wielkiej Brytanii – największym rynku Apple w Europie – co może zapewnić firmie silne zakończenie roku. Samsung, HONOR i Google również powinny skorzystać z sezonowego wzrostu sprzedaży, choć uwaga rynku nadal będzie skupiona na Apple.

Samsung utrzymał pozycję lidera z 9% wzrostem rok do roku, choć osiągniętym głównie na tle słabego trzeciego kwartału 2023. Premiery Galaxy S24 FE i Galaxy A16 w październiku mogą dodatkowo wzmocnić pozycję firmy, choć w czwartym kwartale stanie ona przed wyzwaniem ze strony Apple.

Apple zanotowało 10% wzrost rok do roku, ale spadek popytu na iPhone’a 16 względem jego poprzednika wciąż ogranicza jego dynamikę. Tradycyjnie jednak firma rzuci wyzwanie Samsungowi w końcówce roku.

Xiaomi odnotowało 5% spadku w Europie, głównie w Europie Zachodniej, gdzie rywalizacja z Google, ale i innymi chińskimi markami przyniosła 17% spadku. Sytuację częściowo zrekompensował 2% wzrost w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie Xiaomi utrzymało pozycję lidera mimo wzrostu Samsunga. Xiaomi tradycyjnie pozostaje bardzo mocne w naszym regionie Europy.

realme może pochwalić się imponującym 20% wzrostem, szczególnie w Europie Południowej i Wschodniej. Jednak na rynkach zachodnich musi stawić czoła rosnącej konkurencji ze strony Google i HONOR-a. Ten ostatni osiągnął 30% wzrost, odzyskując piąte miejsce zajmowane kwartał wcześniej przez TECNO.

Google natomiast odnotowało ponad dwukrotny wzrost sprzedaży rok do roku, dzięki rozszerzeniu dostępności swoich urządzeń Pixel na nowe rynki. W tym, naturalnie, rynek polski, gdzie dopiero od aktualnej 9 już generacji smartfonów Pixel, Google uznało, że może warto zacząć sprzedawać tu swoje urządzenia. Firma jest wskazywana jako jeden z kluczowych w 2025 roku.

Europejski rynek smartfonów nie tylko powoli odzyskuje stabilność, ale także staje się areną intensywnej rywalizacji między największymi graczami, wprowadzającymi innowacje i walczącymi o uwagę konsumentów.