F5 przygotowała nowe narzędzie Distributed Cloud Defense, do obrony przed botami dla użytkowników Amazon Web Services.
Boty od lat są bardzo poważnym zagrożeniem dla e-commerce i rozwiązań chmurowych, z którym stara sobie radzić biznes. Firma F5 przygotowała dla użytkowników Amazon Web Services usługę Distributed Cloud Defense mającą zapobiec oszustwom i nadużyciom w tej platformie chmurowej. Nowy system poprawia blokowanie botów nawet o 80% i redukuje liczbę fałszywych kont o 92%.
F5 Networks udostępniło właśnie użytkownikom środowiska AWS narzędzie do skutecznego przeciwdziałania atakom botowym. Klienci usług chmurowych Amazon otrzymali dostęp do wysokowydajnej, napędzanej sztuczną inteligencją ochrony przed botami poprzez łatwy do wdrożenia konektor.
Nie ma wątpliwości co do tego, że złośliwe boty są wszędzie. Wiele naszych ulubionych stron, portali społecznościowych i aplikacji zostało nimi zainfekowanych. Sieją one spustoszenie wśród klientów i organizacji, a także generują duże koszty finansowe. Trudność w powstrzymywaniu botów polega na tym, że w momencie identyfikacji i zastosowania środków zaradczych, boty często zmieniają swoją strukturę stając się niewidoczne dla systemów cyberbezpieczeństwa. A to z kolei powoduje, że znowu mogą kontynuować swoje ataki.
– Problem z botami ma charakter ciągły. Za każdym razem, gdy wprowadzamy środek zaradczy, boty mutują. Distributed Cloud Bot Defense analizuje zagrożenia i porównuje z posiadaną bazą wiedzy. Poprzez ciągłe dostosowywanie się do zmieniających zagrożeń, chroni usługi chmurowe bardzo skutecznie – wyjaśnia Ireneusz Wiśniewski, Dyrektor Generalny F5 w Polsce.
Klienci Amazon CloudFront mogą teraz dodatkowo chronić swoje aplikacje za pomocą jednego z najdokładniejszych na świecie rozwiązań do wykrywania botów. Dzięki temu użytkownicy chmury otrzymują bogatą analizę sygnałów wspieraną przez sztuczną inteligencje, z wiodącym w branży wskaźnikiem fałszywych pozytywów. Pozwala to zidentyfikować zagrożenia i określić skalę obecności botów na stronach klientów AWS. F5 Distributed Cloud Bot Defense łączy się z usługami Amazona przez odpowiedni konektor, dzięki czemu jego uruchomienie nie nastręcza dodatkowych trudności.
– Ponieważ organizacje kontynuują przenoszenie procesów biznesowych do stale rozszerzającego się środowiska chmurowego, potrzebują rozwiązań bezpieczeństwa lepiej zintegrowanych ze swoim zapleczem technologicznym. Im bardziej zaawansowane środowisko, tym większa potrzeba bardziej inteligentnych, zautomatyzowanych narzędzi, pokrywających więcej cyfrowych przestrzeni – dodaje Ireneusz Wiśniewski.
F5 Distributed Cloud Bot Defense zapewnia krytyczną funkcjonalność dla usług CloudFront, zapobiegając przejęciu konta (ang. Account Takeover – ATO), wykorzystania skradzionych danych do logowania (ang. credential stuffing), blokowania koszyków w e-sklepach (inventory hoarding), czy kradzieży punktów lojalnościowych (ang. gift card cracking. Narzędzie powstrzymuje zautomatyzowane ataki botów, jednocześnie zabezpieczając dostęp dla klientów i dobrych botów, które pomagają napędzać ich biznes.
– Firmy często są świadome, że ruch na ich stronach i platformach generują boty, nie znają jednak jego skali. W rezultacie aktywność botów schodzi na dalszy plan, pomimo dodatkowych kosztów. Dopiero audyt cyberbezpieczeństwa, czy uruchomienie narzędzi do cyber obrony pokazuje im, jak duże obciążenie dla ich infrastruktury stanowią boty – tłumaczy Ireneusz Wiśniewski.
W rezultacie klienci podnoszą bezpieczeństwo swoich aplikacji bez dodatkowego obciążenia, które mogłoby spowolnić działanie systemów. Stosując „antybotowe” narzędzie, firmy mogą ograniczyć zagrożenie oszustwami i nadużyciami, które są wynikiem tworzenia fałszywych kont lub wykorzystywania istniejących kont do popełniania przestępstw. Przedsiębiorstwa nie tylko mogą lepiej chronić swój wizerunek, ale przede wszystkim zapewnić swoim użytkownikom bezproblemowe funkcjonowanie cyfrowego ekosystemu.
– W Amazon Cloud Services dobro naszych klientów stawiamy na pierwszym miejscu. Skupiamy się na tym, aby nasze usługi działały niezawodnie, bezpiecznie i umożliwiały szybkie skalowanie działalności. Dostawcy technologii cyberbezpieczeństwa, tacy jak F5 zapewniają bardzo użyteczne narzędzia do zarządzania aktywnością botów. W połączeniu z istniejącymi usługami Amazon CloudFront, nasi klienci otrzymują bezpieczne środowisko pracy – podsumowuje Nishit Sawhney, dyrektor ds. zarządzania produktem dla Amazon CloudFront w AWS.