Facebook i Instagram bez wsparcia Apple Intelligence – Meta stawia na własne AI

Meta wyłączyła wsparcie dla Apple Intelligence w aplikacjach takich jak Facebook, Instagram i WhatsApp na iPhone’ach. Użytkownicy muszą korzystać z Meta AI zamiast narzędzi od Apple.
Jeśli korzystasz z iPhone’a i lubisz nowości od Apple, to możesz być zaskoczony. W aplikacjach Meta – Facebooku, Instagramie, WhatsAppie i Threads – nie skorzystasz już z funkcji Apple Intelligence, takich jak inteligentne narzędzia do pisania czy tworzenia własnych Genmoji.
Dotychczas wystarczyło dotknąć pola tekstowego, by uruchomić narzędzia Apple, które pomagały pisać, poprawiać i podsumowywać tekst. Teraz te opcje zniknęły z aplikacji Meta. Nie dodasz też naklejek czy Memoji do relacji na Instagramie, choć wcześniej było to możliwe.
Meta nie wydała oficjalnego oświadczenia w tej sprawie. Jednak wszystko wskazuje na to, że firma chce, byś korzystał z jej własnego Meta AI. Ten asystent jest już dostępny w tych samych aplikach i ma podobne możliwości – edycję tekstów czy tworzenie obrazów. Na przykład, gdy piszesz opis na Instagramie, wyskakuje ci propozycja użycia Meta AI, które może ci pomóc ulepszyć twój post.
Nie jest to pierwszy konflikt między Metą, a Apple. Obie firmy wielokrotnie ścierały się o zasady App Store czy prywatność danych. W zeszłym roku rozmawiano nawet o współpracy nad integracją modelu Llama AI od Mety z Apple Intelligence, ale Apple miało zastrzeżenia dotyczące ochrony prywatności i nie doszło do porozumienia.
Te zmiany są tym bardziej przykre dla polskich użytkowników, ponieważ Apple Intelligence dopiero co oficjalnie zadebiutowało w Polsce wraz z aktualizacją iOS 18.4 w kwietniu 2025 roku. Po miesiącach oczekiwania i dostosowywania się do nowych regulacji Unii Europejskiej, użytkownicy iPhone’ów w naszym kraju wreszcie uzyskali dostęp do przełomowych funkcji sztucznej inteligencji Apple – choć głównie w języku angielskim. Tymczasem tuż po premierze, kluczowe narzędzia Apple Intelligence zostały wyłączone w najpopularniejszych aplikacjach społecznościowych, co znacząco ogranicza możliwości korzystania z nowości, na które tak długo czekano.