Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Facebook obiecuje więcej szczegółów na temat, dlaczego niektóre reklamy pokazują się na twoim profilu

Meta obiecuje zapewnić użytkownikom głębszy wgląd w to, jak ich aktywność na Facebooku i poza nim wpływa na reklamy, które serwuje im na swoich kanałach.

Zasadniczo, narzędzie Facebooka „Dlaczego widzę tę reklamę?” da Ci wyjaśnienie bardziej szczegółowe niż odpowiednik „reklamodawca chciał dotrzeć do dorosłych w USA”, według Pedro Pavón, Global Director of Ads and Monetization Privacy.

Po wprowadzeniu tej funkcji, jeśli klikniesz w menu w opcję „Dlaczego widzę tę reklamę?”. Zobaczysz dwie nowe opcje: „Wybory reklamodawcy” i „Twoja aktywność”.

Stąd od razu będziesz wiedział, czy reklama, którą widzisz to jest sugestia Facebooka, czy jest wygenerowana na podstawie twojej aktywności w sieci np. niedawno oglądałeś wędki w sklepie wędkarskim, a teraz co chwila widzisz reklamy wszystkiego, co jest związane z tym hobby.

Meta twierdzi, że te nowe funkcje Facebooka (później zostaną dodane do Instagrama), a także większa widoczność narzędzi „Ads Preferences”, które pozwala kontrolować i edytować tematy reklam, powinny sprawić, że reklamy będą mniej toksyczne i lepiej dostosowane do konsumentów.

Przy czym, już teraz można ustawić Facebooka, aby zatrzymać śledzenie aktywności użytkownika poza aplikacją Facebooka przez wyłączenie opcji „Off-Facebook Activity”. Mozilla Firefox i Safari firmy Apple również domyślnie blokują to śledzenie w sieci, a funkcja „App Tracking Transparency” firmy Apple w systemach iOS i iPadOS wymaga, aby Meta i inne aplikacje uzyskały zgodę użytkownika przed podglądaniem korzystania z innych aplikacji.

Podsumowując swoją wypowiedź Pedro Pavón powiedział: „Bycie przejrzystym w kwestii tego, jak używamy uczenia maszynowego, jest kluczowe, ponieważ zapewnia, że ludzie są świadomi, że ta technologia jest częścią naszego systemu reklam i że znają rodzaje informacji, z których korzysta”