Facebook obiecuje więcej szczegółów na temat, dlaczego niektóre reklamy pokazują się na twoim profilu
Meta obiecuje zapewnić użytkownikom głębszy wgląd w to, jak ich aktywność na Facebooku i poza nim wpływa na reklamy, które serwuje im na swoich kanałach.
Zasadniczo, narzędzie Facebooka „Dlaczego widzę tę reklamę?” da Ci wyjaśnienie bardziej szczegółowe niż odpowiednik „reklamodawca chciał dotrzeć do dorosłych w USA”, według Pedro Pavón, Global Director of Ads and Monetization Privacy.
Po wprowadzeniu tej funkcji, jeśli klikniesz w menu w opcję „Dlaczego widzę tę reklamę?”. Zobaczysz dwie nowe opcje: „Wybory reklamodawcy” i „Twoja aktywność”.
Stąd od razu będziesz wiedział, czy reklama, którą widzisz to jest sugestia Facebooka, czy jest wygenerowana na podstawie twojej aktywności w sieci np. niedawno oglądałeś wędki w sklepie wędkarskim, a teraz co chwila widzisz reklamy wszystkiego, co jest związane z tym hobby.
Meta twierdzi, że te nowe funkcje Facebooka (później zostaną dodane do Instagrama), a także większa widoczność narzędzi „Ads Preferences”, które pozwala kontrolować i edytować tematy reklam, powinny sprawić, że reklamy będą mniej toksyczne i lepiej dostosowane do konsumentów.
Przy czym, już teraz można ustawić Facebooka, aby zatrzymać śledzenie aktywności użytkownika poza aplikacją Facebooka przez wyłączenie opcji „Off-Facebook Activity”. Mozilla Firefox i Safari firmy Apple również domyślnie blokują to śledzenie w sieci, a funkcja „App Tracking Transparency” firmy Apple w systemach iOS i iPadOS wymaga, aby Meta i inne aplikacje uzyskały zgodę użytkownika przed podglądaniem korzystania z innych aplikacji.
Podsumowując swoją wypowiedź Pedro Pavón powiedział: „Bycie przejrzystym w kwestii tego, jak używamy uczenia maszynowego, jest kluczowe, ponieważ zapewnia, że ludzie są świadomi, że ta technologia jest częścią naszego systemu reklam i że znają rodzaje informacji, z których korzysta”