Facebook, Reddit, Google, Microsoft, Twitter i YouTube wydają wspólne oświadczenie w sprawie dezinformacji związanej z koronawirusem.

W bezprecedensowym posunięciu, aby uspokoić klientów i ukazać możliwość wprowadzenia w błąd na temat koronawirusa COVID-19 na ich platformach, wszystkie główne firmy mediów społecznościowych i ich spółki macierzyste wydały wspólne oświadczenie w sprawie swoich działań.

 

Samo oświadczenie jest bardzo krótkie, ale nie jego długość ma znaczenie, ale to, kto się pod nim podpisał. A sygnatariuszami są tacy giganci jak Facebook, Twitter, Google czy Microsoft.

 

„Zapraszamy inne firmy, aby dołączyły do nas, pracując nad tym, aby nasze społeczności były zdrowe i bezpieczne” – czytamy w oświadczeniu.

 

W ubiegłym tygodniu amerykański rządowy CTO Michael Kratsios odbył zdalne spotkanie z przedstawicielami największych firm technologicznych na temat koordynacji różnych działań związanych z COVID-19, w tym walki z dezformacją. Washington Post i Politico poinformowały, że Biały Dom poprosił o pomoc Google, Facebook, Amazon, Microsoft, Apple, IBM, Cisco i Twitter.

 

Dyrektor generalny Światowej Organizacji Zdrowia powiedział w zeszłym miesiącu, że dezinformacja jest równie niebezpieczna jak sam COVID-19. Podczas przemówienia na konferencji bezpieczeństwa w Monachium 15 lutego, prawie na miesiąc przed oficjalnym ogłoszeniem COVID-19 pandemią, Tedros Adhanom Ghebreyesus powiedział: „Nie walczymy tylko z epidemią; walczymy z infodemią. Fałszywe wiadomości rozprzestrzeniają się szybciej i łatwiej niż ten wirus i są równie niebezpieczne. ”

 

Ale firmy technologiczne nie tylko walczą z rozpowszechnianiem niesprawdzonych informacji wśród opinii publicznej. Muszą również walczyć z wprowadzającymi w błąd informacjami ze źródeł, które powinny być wiarygodne, jak np. czołowi światowi politycy. Właściwie każda z wielkich firm technologicznych podjęła w jakiś sposób walkę z fake newsami dotyczącymi koronawirusa. Dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, opublikował w tym miesiącu dwa posty na blogu, w tym jeden z 15 marca, który zawierał informacje o Verily, witrynie integrującej badania przesiewowe dla Kalifornii, początkowo fałszywie przedstawionej przez Trumpa pod adresem jako szersza inicjatywa.

 

Wysiłki Facebooka na rzecz walki z dezinformacją na temat COVID-19 obejmowały karty informacyjne na Instagramie i Facebooku, które przekierowują do źródeł takich jak Światowa Organizacja Zdrowia lub lokalne organy ds. zdrowia.

 

https://itreseller.pl/itrnewgiganci-mediow-spolecznosciowych-ostrzegaja-przed-bledami-zautomatyzowanej-moderacji-w-ten-sposob-firmy-przyznaja-ze-wciaz-ai-bywa-wysoce-omylne/