Facebook rzuci wyzwanie rosnącej popularności aplikacji Clubhouse. Potwierdza to jeden z dyrektorów Facebooka.
Clubhouse to aplikacja społecznościowa, opierająca się o komunikację głosową i tzw. pokoje. Chociaż jest dostępna wyłącznie na iPhone’y, jej popularność rośnie, a to nie mogło ujść uwadze Facebooka. Gigant mediów społecznościowych szykuje swoją aplikację o podobnym charakterze.
Szef działu aplikacji Facebooka, Fidji Simo, powiedział w rozmowie ze stacją CNBC, że firma od lat kilku lat pracuje nad podobnym rozwiązaniem. Na początku tego tygodnia CEO Facebooka, Mark Zuckerberg, powiedział, że jego firma tworzy produkt, w którym użytkownicy będą mogli prowadzić rozmowy z innymi w czasie rzeczywistym, głosowo, tak jak w Clubhouse. Usługa ma nazywać się Live Audio Rooms.
Czy Facebook kopiuje pomysł innej firmy? Władze giganta upierają się, że nie. Zarówno Fidji Simo, jak i Mark Zukcerberg wskazują, że firma od dawna pracuje nad podobnym rozwiązaniem, co ma być wskazaniem na to, że prace rozpoczęto przed pojawieniem się Clubhouse’a. Facebook ma jednak pewne doświadczenie w „czerpaniu głębokiej inspiracji” z produktów rywali (np. Snapchat).
Oprócz Live Audio Rooms, które zostanie uruchomione latem tego roku, Facebook planuje produkt audio o nazwie Soundbites. Pracuje również nad funkcją, która pozwoli użytkownikom odkrywać, udostępniać i słuchać podcastów w aplikacji.
https://itreseller.pl/itrneww-sieci-dostrzezono-niewydana-jeszcze-karte-graficzna-amd-radeon-rx-6900-xtx-szykuje-sie-chlodzony-woda-potwor/