Facebook, YouTube, Twitter i inne media społecznościowe będą musiały sprostać tym samym przepisom UE dotyczącym „mowy nienawiści”, co nadawcy telewizyjni i radiowi. Nowe wymogi także dla platform VoD.

Media społecznościowe będą po raz pierwszy podlegać przepisom UE dotyczącym mowy nienawiści i szkodliwych treści zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej ogłoszonymi w czwartek. Oznacza to, że platformy społecznościowe będą zmuszone do nałożenia cenzury na użytkowników.

Zmiany w dyrektywie o audiowizualnych usługach medialnych przyjęte w 2018 r. wynikały częściowo z lobbingu nadawców, którzy chcieli, aby platformy internetowe miały takie same obowiązki jak tradycyjne firmy medialne. Teraz Komisja Europejska dopracowała rozwiązanie prawne.

„Platformy online będą musiały zapewnić, podobnie jak tradycyjne media, ochronę użytkowników przed mową nienawiści oraz ochronę małoletnich przed szkodliwymi treściami” – podała Komisja Europejska – „Platformy internetowe muszą podjąć działania przeciwko oznaczonym treściom, które podżegają do przemocy, nienawiści i terroryzmu oraz zapewnić odpowiednią reklamę i lokowanie produktu w programach dla dzieci”

Niewiążące wytyczne mają zastosowanie do platform społecznościowych, na których treści audiowizualne są postrzegane jako niezbędna, ale nie zasadnicza część ich działalności. Kraje UE, które mają czas na wdrożenie przepisów do 19 września, będą miały ostatnie słowo w określeniu listy firm podlegających przepisom.

Komisja nakazała także aby serwisy oferujące usługi VoD były zobligowane do utrzymywania co najmniej 30% swoich katalogów w postaci materiałów europejskich. Jest to oczywiście cios wymierzony w dostawców usług takich jak Netflix , HBO Go i Amazon Prime.

https://itreseller.pl/itrnewsk-hynix-rozpoczyna-masowa-produkcje-ukladow-16-gb-hbm2e-dram-konkurencyjne-wobec-gddr6-rozwiazanie-znajdzie-sie-zapewne-glownie-w-kartach-profesjonalnych/