Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Fałszywa reklama na Linkedin może być jedną z pierwszych kampanii phishingowych wygenerowanych przez AI

Naukowcy odkryli prawdopodobnie pierwszą, napędzaną sztuczną inteligencją, złośliwą kampanię reklamową, której celem jest przejęcie biznesowej platformy społecznościowej LinkedIn w celu uzyskania wrażliwych danych osobowych jej użytkowników pracujących w sprzedaży.

Badacze bezpieczeństwa z SafeGuard Cyber odkryli niedawno na LinkedIn reklamę promującą broszurę, która miała pomóc specjalistom ds. sprzedaży zoptymalizować ich proces sprzedaży i zamknąć więcej transakcji. Kreacja reklamy, określona przez badaczy jako „bizarro”, zawierała kolorowy wzór w prawym dolnym rogu, zwykle widziany na obrazach tworzonych przez model Generative AI Dall-E.

Reklama zapraszała użytkowników do zapisania się i w zamian za ich dane osobowe, otrzymywali spreparowany dokument. Kampania reklamowa została założona przez konto o nazwie „Sales Intelligence”, co badacze uznali za podejrzane. Strona firmowa była w dużej mierze pusta i zawierała jedynie link, który kierował odwiedzających do sklepu jubilerskiego w Arizonie. Chociaż badacze nie mogą powiedzieć na pewno, dlaczego właśnie tam, to spekulują, że link został dodany tylko po to, aby wypełnić obowiązkowe pola w celu skonfigurowania strony.

Oczywiście rejestrujący się nie otrzymywali żadnego dokumentu. Zamiast tego ludzie, którzy się zarejestrują, po prostu podzielą się z napastnikami swoimi danymi osobowymi hostowanymi na LinkedIn, takimi jak e-mail i telefon. Szczegóły te mogą być później wykorzystane w różnych atakach phishingowych i inżynierii społecznej.

„Napotkanie tej fałszywej reklamy LinkedIn było znaczącym przypomnieniem o nowych zagrożeniach inżynierii społecznej pojawiających się obecnie w połączeniu z Generative AI” – stwierdzili badacze.

Podczas gdy badacze skupili się na obrazie, treść reklamy została najprawdopodobniej wygenerowana przez AI. Przepuszczenie treści reklamy przez detektor AI dało wynik 79%, co oznacza, że treść została prawdopodobnie wykonana, przynajmniej częściowo, przez AI.