FedEx i Microsoft transformują doświadczenia klientów w obszarze handlu detalicznego i dostaw, dzięki połączeniu globalnej sieci cyfrowej i logistycznej FedEx z możliwościami inteligentnej chmury Microsoft.

W połowie maja 2020 firmy Microsoft oraz FedEx ogłosiły początek wieloletniej współpracy, która ma pomóc w przekształceniu doświadczenia klientów w obszarze handlu detalicznego i dostaw. Będzie to możliwe m.in. poprzez połączenie globalnej sieci cyfrowej i logistycznej FedEx z możliwościami inteligentnej chmury Microsoft. Partnerstwo ma na celu stworzenie nowych wspólnych ofert zasilanych przez chmurę Azure i rozwiązanie Dynamics 365, które wykorzystają dane i rozwiązania analityczne do zaadresowania kluczowych aspektów doświadczenia handlowego i umożliwią firmom lepsze konkurowanie w dzisiejszym, coraz bardziej cyfrowym środowisku.

 

FedEx Surround to pierwsze rozwiązanie będące wynikiem współpracy FedEx i Microsoft, które pozwala każdej firmie zwiększyć widoczność w łańcuchu dostaw poprzez wykorzystanie danych w celu zapewnienia analizy śledzenia przesyłek niemal w czasie rzeczywistym. Pozwoli to na bardziej precyzyjne zarządzanie logistyką i zapasami.

 

“Od pierwszego dnia działalności firma FedEx zmieniła swój sposób myślenia o łańcuchu dostaw, a dzięki zapowiedzi współpracy przenosimy go na nowy poziom” – powiedział Frederick W. Smith, prezes i dyrektor generalny FedEx. “Wspólnie z Microsoft połączymy moc technologii ze skalą naszej infrastruktury, aby pomóc zrewolucjonizować handel i stworzyć fundament dla tego, co następne przygotujemy dla naszych klientów.”

 

„Cyfrowe oświetlenie” dla świata fizycznego

Podczas gdy większość przewoźników ma ograniczone opcje śledzenia trasy przesyłek, FedEx Surround zapewni wgląd w czasie zbliżonym do rzeczywistego – na przykład do poziomu konkretnego kodu pocztowego – aby skierować „cyfrowe światło” na postęp w transporcie towarów do klientów. Korzyści oferowane przez FedEx Surround obejmą każdą firmę posiadającą łańcuch dostaw, a w szczególności te, które zależą od dostaw, w których szczególne znaczenie ma czas. Na przykład, szpital może pilnie potrzebować pakietu medycznego, który pomoże uratować życie pacjentom albo wybrana część może wymagać szybkiego transportu do zakładu produkcyjnego, aby uniknąć przestoju operacyjnego. W każdym przypadku, wgląd w dane w czasie zbliżonym do rzeczywistego pozwala uzyskać korzyści nie tylko organizacjom korzystającym z platformy, ale także klientom, którym służą.

Eliminacja opóźnień i kosztów

FedEx Surround może również zbierać dane z wielu punktów za pomocą ulepszonej technologii skanowania i autorskiej technologii IoT FedEx i analizować je przy użyciu szerokiego pakietu rozwiązań Microsoft w zakresie AI, uczenia maszynowego czy zaawansowanej analizy. Zapewni to firmom nie tylko lepszą widoczność lokalizacji przesyłki podczas jej podróży, ale także wiedzę na temat globalnych warunków handlowych i zewnętrznych wyzwań w czasie zbliżonym do rzeczywistego, takich jak ciężkie warunki pogodowe lub klęski żywiołowe, mechaniczne opóźnienia, problemy z odprawą oraz nieprawidłowe adresy.

 

Ten niedostępny wcześniej poziom wglądu w dane daje klientom FedEx Surround możliwość wczesnej interwencji w celu uniknięcia spowolnień logistycznych, zanim one wystąpią, eliminując opóźnienia i koszty. Z każdą przesyłką, która zostanie dostarczona, FedEx Surround przeanalizuje dotychczasowe warunki, aby usprawnić proces wysyłki, tworząc bardziej niezawodny ekosystem handlowy.

 

Nowy strategiczny sojusz stanowi długoterminowe zobowiązanie obu firm do wspierania innowacji, współpracy w zakresie rozwoju produktów i transferu wiedzy. Obecnie sieci FedEx łączą ponad 99% światowego produktu krajowego brutto w 220 krajach, a Microsoft Azure cieszy się zaufaniem ponad 95% firm z listy Fortune 500. Dzięki połączeniu szerokości i skali sieci FedEx i chmury Microsoft, firmy będą miały bezprecedensowy poziom analizy i wglądu w globalny przepływ towarów.

 

https://itreseller.pl/itrnewodbudowa-stabilnosci-wyzwaniem-i-jednoczesnie-szansa-dla-dzialow-it-jasno-wynika-z-ogolnoswiatowego-badania-cisco-agents-of-transformation-ktore-uwidacznia-rowniez-presje-z-jaka/