Fiński Efecte inwestuje w Polsce, wraz z przejętą własnie polską firmą InteliWISE – rozbuduje nad Wisłą centrum kompetencji R&D dla technologii AI.
Efecte to notowana na fińskim NASDAQ firma informatyczna, zajmująca się oprogramowaniem klasy ITSM, HR i Asset Management. Spółka zatrudnia blisko 150 osób, a w ostatnim roku wypracowała 17,8 mln EUR przychodów. Teraz swoją technologię wzmocni rozwiązaniami AI autorstwa polskiego InteliWISE. Właśnie sfinalizowano proces przejęcia warszawskiej firmy, specjalizującej się w usługach opartych na konwersacyjnej sztucznej inteligencji. To spółka mająca na koncie ponad 200 zrealizowanych w ciągu kilkunastu lat wdrożeń i technologię opatentowaną w USA.
Technologiczny lider rośnie w Polsce
Fiński inwestor planuje pozyskać nad Wisłą kolejnych klientów – zarówno duże firmy, jak i te z sektora MŚP. Efecte chce zwiększyć innowacyjność i konkurencyjność w skali europejskiej, dlatego w Polsce rozbuduje centrum kompetencji R&D dla technologii AI całej firmy. W planach jest też poszerzenie tutejszego zespołu o konsultantów dostarczających usługi typu service desk oraz do automatyzacji i cyfryzacji procesów biznesowych, wspierających spółkę także na fińskim, szwedzkim, niemieckim i hiszpańskim rynku.
– Automatyzacja przy wykorzystaniu AI jest dziś fundamentem skutecznej cyfryzacji firm. Dlatego postawiliśmy na InteliWISE. Przekonały nas zaawansowane rozwiązania firmy, w tym technologia konwersacyjnej sztucznej inteligencji, bardzo mocny zespół R&D, a także potencjał polskiego rynku, na który zdecydowanie stawiamy. Wierzę, że nasz komplementarny produkt trafi w potrzeby tutejszych przedsiębiorców, chcących w innowacyjny sposób rozwijać biznes, zmniejszając koszty i zwiększając przychody. Rozbudowywane w Polsce kompetencje AI oraz tzw. uczenia maszynowego, pomogą realizować naszą europejską strategię. Chcemy przyczynić się do współtworzenia silnych europejskich firm, zdolnych do konkurowania na arenie międzynarodowej – mówi Niilo Fredrikson, CEO Efecte.
W Polsce, w ramach realizowanego projektu NCBR, rozwijane będzie m.in. narzędzie umożliwiające szybsze wdrożenie polsko-fińskich rozwiązań do rodzimych małych i średnich firm, którym często brak wyspecjalizowanych ekspertów czy wiedzy o przydatności botów w codziennej pracy. Rozwiązania InteliWISE, dopasowane do polskiego klienta, będą integralną częścią komplementarnego software’u Efecte.
– Korzyści płynące z tej transakcji idą w parze z naszymi aspiracjami i celami. InteliWISE, jako jedna z pierwszych firm w kraju rozwijała AI i chatboty. Innowacje napędzane sztuczną inteligencją przenikają coraz więcej obszarów, w tym tradycyjne usługi HR i wsparcie pracowników. Wykorzystanie m.in. botów jest dziś naturalnym wyborem, bo rozwiązuje codzienne problemy w konwersacyjnym trybie, przy możliwie najniższym koszcie obsługi. Wypracowane przez nas know-how będzie wykorzystywane na rynkach europejskich, a jednocześnie kompleksowa platforma Efecte z autorską technologią InteliWISE, trafi do polskich firm – mówi Marcin Strzałkowski, CEO warszawskiej spółki.
Polsko-fiński plan na sukces
Przedstawiciele Efecte podkreślają, że przejęcie InteliWISE wpisuje się w motto firmy: „Digitalize and Automate, made in Europe”.
– Ważnym elementem naszych działań jest wsparcie cyfryzacji w oparciu o koncept tzw. europejskiej chmury na własnych warunkach. Chcemy być europejską alternatywą numer jeden, stając w szranki z amerykańskimi i chińskimi gigantami. Budując platformę w Europie, gwarantujemy firmom, również polskim, pełne bezpieczeństwo danych, bo tworzymy i przetwarzamy je w sposób kontrolowany ‘na miejscu’. To niezwykle ważny element rozwoju naszego produktu, jak i naszych klientów – podkreśla Niilo Fredrikson.
Przy czym to właśnie automatyzacja usług z wykorzystaniem np. chatbotów czy voicebotów, ma zwiększyć wydajność organizacji i firm w Europie.
– Pracownik jest dziś dla firmy niczym klient. Już nie wystarczy tradycyjny portal pracowniczy lub helpdesk. Koszty obsługi i czas rozwiązywania problemów rosną wraz z coraz większą liczbą zapytań w dobie pracy zdalnej. Potrzebne są skuteczne, innowacyjne rozwiązania typu self-service. Razem z Efecte jesteśmy jeszcze lepsi w budowaniu narzędzi szytych na miarę obecnych, wymagających nieszablonowego myślenia czasów – podsumowuje Marcin Strzałkowski.