Firmy nie potrafią implementować rozwiązań AI w swoim biznesie, wynika z najnowszej edycji raportu Deloitte „State of AI in the Enterprise”

W najnowszej edycji raportu Deloitte „State of AI in the Enterprise” przepytano 2620 liderów biznesowych, z których 94% stwierdziło, że AI będzie miała kluczowe znaczenie dla sukcesu w ciągu najbliższych pięciu lat.

W przyszłości ponad trzy czwarte (76%) planuje zwiększyć inwestycje w tę technologię w nadchodzącym roku podatkowym, podczas gdy jeden na pięciu (20%) będzie nadal wydawał podobne kwoty, a 4% zmniejszy swoje wydatki lub nie podejmie decyzji. Jest to następstwem dobrego roku, w którym 79% firm zgłosiło wdrożenie trzech lub więcej pełnowymiarowych aplikacji AI, co oznacza wzrost z 62% w roku poprzednim.

Według 87% uczestników, zwrot z inwestycji w AI następuje zgodnie z ich oczekiwaniami lub szybciej i obejmuje redukcję kosztów, odkrycie cennych informacji i poprawę współpracy.

Nie są to jednak same dobre wiadomości. Deloitte twierdzi, że około 22% respondentów zostało uznanych za „nieosiągalnych”, co oznacza, że pomimo znacznej ilości opracowań i wdrożeń, nie przyjęli oni wystarczającej ilości wiodących praktyk, które pomogłyby im osiągnąć bardziej znaczące wyniki. Deloitte twierdzi, że stworzył cztery punkty działania dla firm, które chcą poprawić swoje przyjęcie AI.

Obejmują one: wykorzystanie optymizmu i entuzjazmu pracowników w stosunku do AI poprzez inwestowanie w kulturę miejsca pracy i ustanowienie nowych sposobów pracy; przeprojektowanie swoich operacji w celu dostosowania ich do nowej technologii; prowadzenie technologii i talentów w harmonii; oraz skupienie inwestycji w AI, które mogą pomóc w zwiększeniu wartości w ich konkretnych branżach.

 

Lenovo Polska świętuje 30-lecie marki ThinkPad! Niekwestionowaną gwiazdą wydarzenia został najnowszy ThinkPad X1 Fold 16, komputer z niezwykłym elastycznym ekranem.