Flagowce Samsunga sprzedają się coraz lepiej – podają analitycy
Kolejne potwierdzenie trendu określanego jako „premiumizacja” – flagowce Samsunga sprzedają się lepiej niż rok temu. I to aż o 8%.
Według najnowszego raportu Counterpoint Research dotyczącego sprzedaży różnych modeli smartfonów, globalna liczba sprzedanych urządzeń z serii Galaxy S24 Samsunga wzrosła o 8% w stosunku rocznym w porównaniu z serią Galaxy S23 w ciągu pierwszych trzech tygodni dostępności. Sprzedaż jednostkowa modeli S24 i S24 Ultra utrzymała się na stosunkowo stabilnym poziomie w porównaniu z modelem S24 Plus, którego sprzedaż zanotowała wzrost o 52% rok do roku względem poprzednika. Ten model odpowiada za ponad jedną piątą sprzedaży całej serii.
„Dużym czynnikiem napędzającym tegoroczny flagowy model Samsunga jest model S24 Plus” – twierdzi Minsoo Kang, starszy analityk w Counterpoint – „Trafił on w idealny punkt cenowy, zachęcając do zmiany urządzenia zarówno posiadaczy poprzednich modeli, jak i nowych użytkowników chcących optymalizować działanie sztucznej inteligencji na urządzeniu”.
Wysoka skuteczność serii Galaxy Plus, która jest wyposażona w solidne 12 GB pamięci RAM – minimalną specyfikację zapewniającą płynne działanie dużego modelu językowego – podkreśla rosnące znaczenie wyższych parametrów technicznych w celu zapewnienia zoptymalizowanych doświadczeń na urządzeniu – kluczowy element podczas premiery serii S24 Samsunga. Z regionalnej perspektywy seria Galaxy S24 cieszyła się szczególną popularnością podczas przedsprzedaży w Zachodniej Europie, a także w Korei Południowej i USA, gdzie odpowiednio wzrosły wolumeny o 28%, 22% i 14%.