Foxconn stawia sobie ambitny cel – już za 5 lat 10% światowej produkcji pojazdów elektrycznych ma mieć kluczowe elementy wytwarzane przez tajwańską firmę.
Foxconn ma na celu dostarczenie komponentów lub usług dla 10% światowych pojazdów elektrycznych w latach 2025-2027. Tajwańska firma podaje, że rozmowy z wieloma producentami samochodów na temat przyszłej współpracy. Deklarację dotyczącą ambitnego planu złożył, CEO Foxconna, Liu Young-Way.
Tajwański producent, formalnie noszący nazwę Hon Hai Precision Industry Co Ltd, szerzej jednak znany jako Foxconn, jest podwykonawcą dla największych światowych marek – m.in. Apple. Firma jednak dąży do dywersyfikacji swoich globalnych inwestycji i spogląda w stronę branży elektromobilnej. Nie zobaczymy oczywiście aut marki Foxconn. Firma planuje podobny model działania jak w świecie hardware-IT. Grupa Fiat Chrysler już w styczniu informowała, że planuje założyć spółkę joint venture z Foxconn w celu budowy samochodów elektrycznych i pojazdów połączonych z Internetem w Chinach.
„Chcemy wypchnąć tajwańską branżę pojazdów elektrycznych na świat” – powiedział Liu w Tajpej w piątek. – „Hon Hai musi jak najszybciej przygotować naszą otwartą platformę. Musimy działać szybko, aby zdobyć udział w rynku ”
Foxconn planuje wypuścić swoją pierwszą baterię do pojazdów elektrycznych w 2024 r.. Ma to być rozwiązanie o wysokiej skuteczności, gęstości i, w efekcie, zdolne do magazynowania energii o dużej pojemności. Zdaniem władz firmy, ma przewyższać w tym względzie obecne akumulatory aut elektrycznych. Akcje Foxconn po ogłoszeniu elektromobilnych planów notowane na giełdzie Taipei zamknęły się w z niewielkim wzrostem o 0,6%.
https://itreseller.pl/itrnewdell-technologies-publikuje-wyniki-globalnego-badania-digital-transformation-index-2020-ktore-realizuje-co-dwa-lata-wsrod-tysiecy-organizacji-na-calym-swiecie-polskie-organizacje-coraz-mocniej-zdigi/