Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Francuski organ ochrony konkurencji nałożył na Google grzywnę w wysokości 250 mln euro

Francuski organ nadzorujący konkurencję poinformował w środę, że nałożył na należącą do Alphabet firmę Google grzywnę w wysokości 250 mln euro (271,73 mln USD) za naruszenia związane z unijnymi przepisami dotyczącymi własności intelektualnej w relacjach z wydawcami mediów.

Organ nadzorczy stwierdził, że oparty na sztucznej inteligencji chatbot Google Bard, potem przemianowany na Gemini, został przeszkolony w zakresie treści od wydawców i agencji informacyjnych, bez powiadamiania ich o tym.

Google powiedział, że zaakceptował ugodę „ponieważ nadszedł czas, aby przejść dalej”, dodając „chcemy skupić się na szerszym celu, jakim jest zrównoważone podejście do łączenia ludzi z wysokiej jakości treściami i na konstruktywnej współpracy z francuskimi wydawcami”.

Firma stwierdziła jednocześnie, że grzywna jest nieproporcjonalna i że organ nadzoru nie wziął wystarczająco pod uwagę jej wysiłków „w środowisku, w którym bardzo trudno jest obrać kurs, ponieważ nie możemy przewidzieć, w którą stronę będzie wiał wiatr”.

Opłata jest związana z toczącym się we Francji sporem dotyczącym praw autorskich do treści internetowych, wywołanym skargami największych organizacji informacyjnych w kraju, w tym Agence France Presse (AFP).

Spór wydawał się rozwiązany w 2022 r., kiedy to amerykański gigant technologiczny zrezygnował z odwołania od początkowej grzywny w wysokości 500 mln euro nałożonej pod koniec szeroko zakrojonego dochodzenia przeprowadzonego przez Autorite de la Concurrence. Jednak w najnowszym oświadczeniu organ nadzoru stwierdził, że Google naruszył warunki czterech z siedmiu uzgodnionych wówczas zobowiązań, w tym prowadzenia negocjacji z wydawcami w dobrej wierze i dostarczanie przejrzystych informacji.

New York Times w 2023 roku pozwał rywali Google, Microsoft i OpenAI, twórców popularnej platformy sztucznej inteligencji ChatGPT, oskarżając ich o wykorzystywanie milionów artykułów gazety bez pozwolenia w celu szkolenia swoich chatbotów.