Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Francuski urząd antymonopolowy nakłada karę w wysokości 1,1 miliarda euro na Apple. Powodem mają być praktyki producenta w kwestii dystrybucji produktów.

Francuski organ ds. konkurencji ukarał grzywną giganta z Kalifornii, jedną z najwyżej wycenianych firm technologicznych świata – Apple. Wysokość kary to aż 1,1 miliarda euro, twierdząc, że producent iPhone’a winny jest antykonkurencyjnych zachowań wobec swojej sieci dystrybucji i sprzedaży detalicznej.

 

Grzywna, największa jak dotąd nałożona przez francuski organ antymonopolowy, przychodzi w czasie wzmożonej kontroli gigantów technologicznych przez europejskich regulatorów, którzy zagłębiają się w silną pozycję rynkową firm, płacone przez nich podatki oraz sposób ochrony prywatności konsumentów. Podobnej decyzji należało oczekiwać – już pod koniec ubiegłego tygodnia stało się jasne, że zainteresowanie francuskich kontrolerów zapewne nie wzięło się znikąd.

 

Apple zapowiedziało, że odwoła się od orzeczenia organu nadzorczego, które, jak twierdzi, jest sprzeczne z prawem we Francji. W swojej decyzji francuski organ regulacyjny stwierdził, że Apple narzuciło ceny resellerom detalicznym premium, aby ceny były zgodne z tymi naliczanymi przez kalifornijską firmę we własnych sklepach lub w Internecie.

 

Organ nadzorczy powiedział, że dwaj hurtownicy Apple we Francji w pełni zastosowali się do instrukcji amerykańskiej firmy dotyczących sposobu przydzielania swoich produktów klientom, zamiast swobodnie określać ich politykę handlową.

 

„Apple i jego dwaj hurtownicy zgodzili się nie konkurować ze sobą i uniemożliwić dystrybutorom konkurowanie ze sobą, sterylizując w ten sposób hurtowy rynek produktów Apple”, powiedział w oświadczeniu organ nadzorczy.

 

https://itreseller.pl/itrnewapple-ponownie-otwiera-wszystkie-swoje-42-sklepy-w-chinach-ponad-miesiac-po-tym-jak-zamknieto-je-po-z-powodu-koronawirusa/