Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Francuski urząd ochrony danych osobowych ukarał Google kwotą 50 mln euro, za łamanie europejskich przepisów dotyczących prywatności użytkowników.

Francuski urząd ochrony danych osobowych (CNIL) ukarał Google kwotą 50 mln euro za łamanie europejskich przepisów dotyczących prywatności użytkowników. Według regulatora amerykański koncern w niedostatecznie jasny sposób informował internautów o sposobach wykorzystywania ich danych. Nowe unijne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych znane pod polskim skrótem RODO i europejskim GDPR obowiązują od maja 2018 r. Zgodnie z nimi wszystkie firmy działające w internecie mają obowiązek jasnego informowania o tym w jaki sposób zarządzają danymi użytkowników i wykorzystują je do własnych celów. Jak poinformował Reuters francuski urząd ochrony danych osobowych (CNIL) ocenił, że warunków wynikających z RODO nie spełnił w tym kraju koncern Google.

 

Zdaniem Francuskiego Urzędu Ochrony Danych Osobowych (CNIL), firma Google w niedostatecznie jasny i przejrzysty sposób informowała swoich użytkowników o tym w jakim celu i w jakim zakresie wykorzystuje informacje na ich temat. CNIL zarzucił Google, że koncern zamieścił komunikaty o przetwarzaniu danych w sposób rozproszony, co utrudniało użytkownikom dokładnie zrozumienie mechanizmu wykorzystania informacji na ich temat. CNIL stwierdził również, że Google nie prosił użytkowników o zgodę na wyświetlanie reklam zastępując ją jedynie ogólną zgodą na politykę prywatności. Konsekwencją postępowania prowadzonego przez urząd jest nałożenie na Google kary w wysokości 50 mln euro.

 

Koncern zapowiedział dokładną analizę decyzji CNIL oraz podjęcie właściwych kroków z nią związanych. Dodajmy że nałożona przez Francję grzywna to nie jedyny przykład wątpliwości jakie w Unii Europejskiej budzi polityka Google w świetle przepisów o RODO. Niedawno kilka krajów unijnych, między innymi Polska oskarżyły Google o niedozwolone ich zdaniem praktyki śledzenia lokalizacji użytkowników za pomocą oferowanych przez siebie usług, co także ma być niezgodne z regulacjami dotyczącymi przetwarzania danych na temat użytkowników.