FT udostępnij swoje treści OpenAI do szkolenia modeli sztucznej inteligencji

„Financial Times” podpisał umowę z OpenAI na licencjonowanie swoich treści na potrzeby opracowywania modeli sztucznej inteligencji i umożliwienie ChatGPT odpowiadania na zapytania zawierające prośby o streszczenia przypisywane gazecie.

Niektóre przedsiębiorstwa medialne już korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji w swoich treściach. BuzzFeed oświadczył, że będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia quizów osobowości na swojej stronie, a dziennik „The New York Times” użył ChatGPT do stworzenia w zeszłym roku generatora wiadomości walentynkowych.

Jak podaje Reuters, warunki finansowe ogłoszonej w poniedziałek umowy nie zostały ujawnione. Dokument jest kolejnym wśród innych podobnych umów zawieranych przez OpenAI w ciągu ostatnich kilku miesięcy choćby z Associated Press, globalnym wydawcą wiadomości Axelem Springerem, francuskim Le Monde i hiszpańską Prisa Media.

Najnowsza umowa pomoże start-upowi ulepszyć chatbota ChatGPT o zarchiwizowane treści z FT, a firmy będą współpracować nad opracowaniem nowych produktów i funkcji AI dla czytników FT, jak podali gazeta i OpenAI w oświadczeniu.

„Chcemy zbadać praktyczne skutki tego partnerstwa w zakresie źródeł wiadomości i sztucznej inteligencji” – powiedział dyrektor generalny FT Group, John Ridding.

 

Akademia Integracji AB: „AMD podbija rynek przebojem. Zdobywamy zaufanie coraz szerszej rzeszy partnerów i klientów dzięki wartościom biznesowym, jakie oferujemy” – wskazuje Adam Tomczak, AMD