Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

FTC: Użytkownicy social mediów zupełnie nie mają kontroli nad danymi wykorzystywanymi przez AI

Firmy mediów społecznościowych gromadzą, udostępniają i przetwarzają ogromne ilości informacji o swoich użytkownikach, oferując jednocześnie niewielką przejrzystość lub kontrolę, w tym także nad sposobem ich wykorzystania przez systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję, stwierdziła amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) w raporcie opublikowanym w czwartek. 

Raport analizuje sposób, w jaki Meta Platforms, TikTok, platforma gier Twitch i inne zarządzają danymi użytkowników, stwierdzając, że zasady zarządzania danymi i ich przechowywania w wielu firmach były „żałośnie niewystarczające”.

YouTube, platforma mediów społecznościowych X, Snap, Discord i Reddit zostały również uwzględnione w raporcie FTC, chociaż jego ustalenia zostały zanonimizowane i nie ujawniły praktyk konkretnych firm.

Jak referuje Reuters, duże firmy technologiczne starają się pozyskać źródła danych do szkolenia swoich nowych technologii sztucznej inteligencji. Transakcje dotyczące danych są rzadko ujawniane i często obejmują prywatne treści zablokowane za płatnymi ścianami i ekranami logowania, z niewielkim lub żadnym powiadomieniem dla użytkowników, którzy je opublikowali. Oprócz gromadzenia danych o tym, jak użytkownicy korzystają z ich usług, większość firm, które sprawdziła FTC, zbierała wiek i płeć użytkowników lub zgadywała je na podstawie innych informacji. Niektóre zbierały również informacje o dochodach użytkowników, wykształceniu i statusie rodzinnym, podała FTC.

Ponadto firmy gromadziły dane o osobach, które nie korzystały z ich usług, a niektóre nie były w stanie zidentyfikować wszystkich sposobów, w jakie gromadziły i wykorzystywały dane, poinformowała FTC.

Discord, platforma komunikacyjna, stwierdziła, że ​​raport grupuje bardzo różne modele biznesowe w jedną kategorię i że w czasie przeprowadzania badania nie oferowała reklam. Rzecznik X powiedział, że raport opiera się na praktykach z 2020 r., kiedy strona była znana jako Twitter, którą X od tego czasu ulepszyło.

Firmy mediów społecznościowych gromadzą dane za pomocą technologii śledzenia stosowanych w reklamie internetowej i kupowaniu informacji od brokerów danych oraz innymi środkami, podała FTC.

Prywatność danych, szczególnie w przypadku dzieci i nastolatków, jest kwestią drażliwą. Izba Reprezentantów USA rozważa ustawy uchwalone przez Senat w lipcu, mające na celu rozwiązanie problemu wpływu mediów społecznościowych na młodszych użytkowników. Meta niedawno wprowadziła konta dla nastolatków, które zawierają ulepszone funkcje kontroli rodzicielskiej.