Fujitsu Forum 2017 w Monachium „Human Centric Innovation: Digital Co-creation” – Jak cyfrowe współtworzenie wpływa na transformację cyfrową.
„Human Centric Innovation: Digital Co-creation” było oficjalnym hasłem listopadowego Fujitsu Forum w Monachium, podczas którego zaprezentowano, jak cyfrowe współtworzenie stymuluje transformację biznesową. Zdaniem organizatorów kluczowymi czynnikami w tym procesie są: biznesowe doświadczenie klientów i innowacyjne technologie.
- Hasłem Fujitsu Forum 2017 było „Human Centric Innovation: Digital Co-creation”. Uczestnicy wydarzenia dyskutowali o tym, jak połączyć technologie i doświadczenie konsumenckie Fujitsu, w celu tworzenia nowych rozwiązań dla biznesu.
- Podczas wydarzenia zaprezentowano efekty prac Fujitsu na rzecz rozwoju strategicznych elementów biznesu: chmury, internetu rzeczy, sztucznej inteligencji i, przede wszystkim, rozwiązań wspierających bezpieczeństwo.
- W wydarzeniu wzięło udział ponad 12 000 osób.
„Fujitsu łączy innowacyjne technologie i ekspertyzę z doświadczeniem w świadczeniu usług na rzecz swoich klientów. W ten sposób tworzone są nowe rozwiązania, będące jednocześnie odpowiedzią na wyzwania świata biznesu. Podejście, które w głównej mierze zakłada właśnie współtworzenie, będzie się stawać normą w świecie biznesu, szczególnie w świetle rosnącego znaczenia społeczeństwa cyfrowego. Wynika to z faktu, że już wkrótce technologie staną się rozszerzeniem ludzkich możliwości. Dzięki nim możliwe będzie tworzenie innowacji i działanie w warunkach zwiększonej produktywności. Każdy biznes zwiększa nacisk na kwestie technologiczne, cyfrowe procesy stają się jego podstawowymi procesami. Cyfrowa transformacja już teraz kształtuje dostatnią, bezpieczniejszą i bardziej zrównoważoną przyszłość. Fujitsu, wraz ze swoimi klientami i partnerami, istotnie angażuje się w ten proces” – twierdzi Duncan Tait, Corporate Executive Officer, SEVP and Head of Americas and EMEIA, Fujitsu.
W ciągu ostatniego roku działania Fujitsu doprowadziły do znacznego postępu w zakresie technologii chmurowych, internetu rzeczy, sztucznej inteligencji i wysiłków na rzecz poprawy bezpieczeństwa. W czasie Fujitsu Forum zaprezentowano najważniejsze wnioski płynące z prac w zakresie tych pól biznesu.
Chmura
Hybrydowe IT stwarza największe możliwości na rynku technologii chmurowych. W oczekiwaniu na reakcję wielkich organizacji (szacuje się, że nastąpi ona w ciągu dwóch lat), które zdecydują o realizowaniu większości działań IT w oparciu o chmurę, Fujitsu udostępnia usługę Cloud Service K5 w Wielkiej Brytanii, Finlandii, Niemczech, Hiszpanii i Ameryce Północnej. Firma oferuje również nowe możliwości w zakresie prywatnej usługi „storage”, dzięki której lokalne regulacje przechowywania danych będą odpowiadać zarówno publicznym, jak i prywatnym środowiskom chmurowym. To krok mający na celu usankcjonowanie działań związanych z gromadzeniem danych w myśl m.in. RODO.
Internet rzeczy
Jedną z technologii stymulujących wzrost chmury jest internet rzeczy, w ramach którego Fujitsu oferuje rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo jego funkcjonowania. Aby pomóc biznesowi zwiększać poziom zaawansowania w tej dziedzinie, firma proponuje rozwiązanie FUJITSU INTELLIEDGE™, podejmujące inteligentne decyzje i uczące się za pomocą chmurowego repozytorium. Produkt wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji aby zbierać, procesować i przyswajać dane sensoryczne, a także aby łączyć i analizować informacje produkcyjne – od etapu projektowania, po produkcję i utrzymanie.
Sztuczna inteligencja
Technologia, która w znacznym stopniu łączy się z internetem rzceczy, otwierając w ten sposób nowe możliwości w zakresie interpretowania danych generowanych przez biznes. Fujitsu, dostrzegając w tym zakresie potrzebę rynkową, skupia się na rozwoju technologii sztucznej inteligencji i dostarczeniu klientom nowych rozwiązań.
Fujitsu, inwestując w działania na rzecz rozwoju sztucznej inteligencji, postawiło na współpracę z wiodącym producentem turbin Siemens Gamesa. W jej wyniku w firmie wdrożono nowy system kontroli jakości. Wykorzystany w tym przypadku schemat sztucznej inteligencji w znacznym stopniu minimalizuje czas poświęcony na kontrolę. Pomaga również wynajdywać mniejsze usterki, niewidoczne dla ludzkiego oka. Proces, który w przeszłości zajmował niemal cały dzień, trwa obecnie 90 minut i uwalnia czas, który byłby poświęcony przez inżynierów na potrzebne, jednak powtarzalne i monotonne zadanie. Przy produkcji 5 000 ostrzy turbin każdego roku firma oszczędza 30 000 godzin potencjalnie przepracowanych przez człowieka, co w praktyce przekłada się na znaczną redukcję kosztów.
Bezpieczeństwo
W przypadku organizacji warunkiem niezbędnym do funkcjonowania jest zachowanie wysokiego poziomu cyberbezpieczeństwa. To podstawa dla zapewniania cyfrowych usług, ochrony marki, generowania obrotów i utrzymania zaufania ze strony klientów. Aby w pełni odpowiedzieć na tę potrzebę, Fujitsu stworzyło dział Global Cyber Security, który skupia się na rozwoju bezpiecznych cyfrowo usług, w tym Cyber Threat Intelligence i Cyber Threat Analytics. W celu zapewnienia lepszej ochrony i szybszej reakcji w razie naruszeń bezpieczeństwa, oba rozwiązania są wspierane przez technologie sztucznej inteligencji i automatyzacji.