Fujitsu otwiera ośrodki Digital Transformation Centre (DTC) – Prowadzona w nim współpraca z kami opieralient się na metodologii Human Centric Experience Design (HXD).
Fujitsu rozszerza działanie inicjatywy o nazwie Co-creating Program. W praktyce oznacza to zainicjowanie działania globalnej sieci centrów Digital Transformation Centers (DTCs). Pierwsze z nich, zlokalizowane poza Japonią, zostało otwarte w Monachium. Latem dołączą do niego ośrodki w Nowym Jorku i Londynie.
Metodologia Fujitsu Human Centric Experience Design (HXD), która opiera się na koncepcji Design Thinking, ma pomóc klientom przyspieszyć wdrażanie cyfrowych innowacji. Doświadczenie, z którego czerpie japoński gigant, sprawia, że w początkowym, najważniejszym procesie biorą aktywny udział wszyscy uczestnicy warsztatów. Pozwalają one klientom lepiej zrozumieć wyzwania, przed którymi stoi ich biznes, zachowując w pamięci całościową strategię, ale pozwalając sobie również na przyjęcie innej perspektywy. Pomaga w tym wieloletnie doświadczenie Fujitsu – połączenie know-how z możliwościami technologicznymi. W efekcie powstaje wiele początkowych koncepcji, które zostają następnie dopracowywane.
Cyfrowa transformacja dotyczy każdego sektora gospodarki. Dzięki naszemu programowi pomagamy organizacjom zidentyfikować szanse na rozwój. Celem prowadzenia warsztatów jest wypracowanie wstępnych koncepcji zmian i usprawnień. Dzięki metodologii HXD klienci dowiadują się, jak zbliżyć się z kolei do ich klientów lub jak zachęcić pracowników do bardziej efektywnej pracy. Naszym celem jest skonsolidowanie różnych perspektyw – z różnych branż i regionów świata, aby stworzyć ekosystem działający na rzecz cyfrowej przyszłości – twierdzi Duncan Tait, CEO, Senior Executive Vice President, Head of Americas and EMEIA, Fujitsu.
Ośrodki Fujitsu Digital Transformation Centers w Londynie i Nowym Jorku
Wkrótce Fujitsu planuje także otwarcie nowych centrów w Londynie i Nowym Jorku. W dalszej kolejności dołączą do nich inne europejskie miasta1. Inicjowanie takiej działalności jest możliwe dzięki konsekwentnemu budowaniu ekosystemu, w ktorego skład wchodzą m.in instutycje akademickie, startupy, czyli ośrodki oferujące głęboką wiedzę z wielu dziedzin.
1 Warsztaty mogą być prowadzone zarówno w ośrodkach Fujitsu, jak i u klientów lub w innych miejscach. Fujitsu oferuje dwa rodzaje warsztatów:
- Trwający pół dnia warsztat o nazwie DEFINE, podczas którego poszukiwane są rozwiązania istniejących wyzwań biznesowych
- Trwający cały dzień warsztat o nazwie EXPLORE, podczas którego poruszane są tematy związane z rodzącymi się wyzwaniami biznesowymi i w których rozwiązaniu może pomóc nowa technologia