Fujitsu ponownie z tytułem Championa w najnowszym, niezależnym rakingu Canalys – 2022 EMEA Channel Leadership Matrix 

Czołowi globalni analitycy IT przyznali Fujitsu tytuł Championa w zestawieniu Canalys 2022 EMEA Channel Leadership Matrix. To wyróżnienie będące odzwierciedleniem stałego zaangażowania w program partnerski i doskonalenia z roku na rok kluczowych wskaźników, pokazujące także pozytywną opinię samych partnerów o Fujitsu. Firma otrzymała ten tytuł już po raz trzeci. Jej partnerzy szczególnie wysoko ocenili zakres oferowanego wsparcia technicznego, poziom zarządzania oraz zaangażowania w potrzeby dystrybutorów technologii i resellerów.

Wyróżnienie podkreśla zaangażowanie Fujitsu w dwupoziomowy kanał partnerski w regionie EMEA. Już ponad 80% sprzedaży w regionie jest realizowane za pośrednictwem partnerów, a Fujitsu planuje zwiększyć ten udział do 90% w ciągu najbliższych trzech lat, przenosząc bezpośrednich klientów strategicznych do kanału partnerskiego. Projekty realizowane w jego ramach koncentrują się na czterech strategicznych obszarach, jakimi są: transformacja cyfrowa oparta na danych, rozwiązania SAP, chmura hybrydowa i transformacja miejsc pracy.

 

– Nieustannie rozwijamy program, który umożliwia naszym wartościowym partnerom wykorzystywanie pełni ich umiejętności i pojawiających się możliwości. Cieszymy się, że w tym roku ponownie zostaliśmy wyróżnieni przez Canalys. To dowód na to, iż Canalys dostrzega, że Fujitsu stale rozwija się i dostraja do potrzeb kanału, koncentrując się na dostarczaniu odpowiedniego wsparcia we właściwym czasie, w prosty i przejrzysty sposób. Nieustannie poszerzamy możliwości naszego ekosystemu, zapraszając do niego mistrzów technologii i niezależnych dostawców oprogramowania – a wkład każdego z nich zostaje odpowiednio i sprawiedliwie doceniony – mówi Fernanda Catarino, Head of Channel, Alliances and Ecosystem Europe w Fujitsu.

 

 

Dostawcy technologii, tacy jak Fujitsu, dostosowują się do dynamiki branży

Według Canalys, branża IT szybko się zmienia, napędzana presją ekonomiczną i geopolityczną oraz długoterminowymi transformacyjnymi zmianami technologicznymi. Te i inne czynniki zwiększają presję na dostawców, aby wprowadzali innowacje w strategiach wejścia na rynek, angażowali partnerów i równoważyli wiele, często konkurujących ze sobą kanałów.

 

– Zapotrzebowanie na elastyczny, profesjonalny i zróżnicowany ekosystem partnerski jest większe niż kiedykolwiek. Klienci oczekują wsparcia, ponieważ projekty IT stają się coraz bardziej złożone, rosną zagrożenia z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz wyzwania dotyczące umiejętności technicznych. Jednocześnie kurczą się budżety. Dlatego teraz, bardziej niż kiedykolwiek, dostawcy tacy jak Fujitsu muszą priorytetowo traktować zadowolenie partnerów, tworzyć zaawansowane programy, narzędzia i platformy, nagradzać wiedzę i zarządzać konfliktami. Wszystko to przy jednoczesnym upraszczaniu procesów i zmniejszaniu kosztów administracyjnych. Te wyzwania jeszcze bardziej podniosły poprzeczkę dla Championów w tym roku – podsumowuje Alastair Edwards, szef analityków Canalys.

 

W swoim najnowszym badaniu firma Canalys uwzględniła ponad 30 dostawców technologii, zarówno sprzętu, oprogramowania, chmury jak i cyberbezpieczeństwa, rozwijających kanały partnerskie w regionie EMEA. Pozycja dostawcy w zestawieniu Canalys Leadership Matrix jest określana na podstawie informacji zwrotnych od partnerów oraz szczegółowej oceny ostatnich działań i planów skierowanych do partnerów. Osiągnięcie statusu Championa oznacza, że dostawca zaprezentował najwyższy poziom doskonałości w zarządzaniu kanałem partnerskim w ciągu roku, w porównaniu z jego odpowiednikami z branży, zgodnie z oceną partnerów handlowych i analityków Canalys oraz poprawił wynik osiągnięty w roku ubiegłym.

Fujitsu wciąż inwestuje w swój program partnerski Fujitsu SELECT Partner, aby partnerzy mogli stawić czoła stale zmieniającym się wyzwaniom — takim jak m.in. dostępność zapasów, niedobory talentów i presja finansowa. Tym działaniom przyświeca hasło “power to empower”, podkreślające dążenie do umożliwiania partnerom angażowania się na wiele sposobów w tworzenie i napędzanie nowych źródeł przychodów. Podstawą tej filozofii jest platforma ekosystemu Fujitsu, która wspiera i zachęca do współpracy między partnerami, w celu realizacji złożonych projektów dla klientów.

 

IT RESELLER nr. 348/2023 „Proponujemy niezrównaną wiarygodność – podkreśla w wywiadzie okładkowym Mariusz Ziółkowski, TD SYNNEX