G.K. NTT System podała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2019 r. Przychody wyższe o 67 procent względem H1 2018.

W pierwszej połowie 2019 Grupa Kapitałowa NTT System S.A. osiągnęła przychody w wysokości 234,745 mln zł, co stanowi wzrost o 67 proc. w stosunku do przychodu uzyskanego w tym samym okresie ubiegłego roku (140,587 mln zł).

Jednocześnie spółka osiągnęła zysk przed opodatkowaniem w kwocie 3,210 mln zł oraz zysk netto – 2,610 mln zł. Oznacza to spadek w porównaniu z zeszłorocznymi wynikami, które wyniosły odpowiednio 4,349 mln zł i 3,762 mln zł, trzeba jednak zaznaczyć, że na bardzo dobry wynik uzyskany w pierwszej połowie zeszłego roku wpłynęła sprzedaż nieruchomości.

– W drugim kwartale 2018 r. osiągnęliśmy zyski 2,237 mln zł ze zbycia aktywów. Na tę kwotę złożył się zysk ze sprzedaży nieruchomości inwestycyjnych w wysokości 1,711 mln zł oraz zysk ze sprzedaży majątku trwałego za 626 tys. zł – tłumaczy Tadeusz Kurek, prezes zarządu NTT System.

Jeśli odjąć tę kwotę od zeszłorocznego zysku, okaże się, że w pierwszej połowie tego roku zysk netto uzyskany przez Grupę Kapitałową NTT System wzrósł proporcjonalnie do zwiększenia przychodów, czyli o ponad 60 proc.

Znaczący wzrost przychodów polskiego producenta i dystrybutora IT jest realizowany zgodnie z przyjętą ponad dwa lata temu strategią rezygnacji z niskomarżowych transakcji angażujących duże środki i obarczonych znacznym ryzykiem handlowym oraz jednoczesne koncentrowanie się na produktach gwarantujących wysoką marżę. Dlatego na niezmiennym od zeszłego roku poziomie utrzymują się przychody uzyskane z tytułu sprzedaży sprzętu komputerowego innych marek. Wyniosły one 51,8 mln zł (w I poł. 2018 r. – 51 mln zł). Największy wzrost przychodu Grupy NTT System S.A został uzyskany z dystrybucji podzespołów, akcesoriów, peryferii i elektroniki użytkowej. W pierwszej połowie tego roku przychody z tego tytułu wyniosły 142 mln zł, zaś w tym samym okresie 2018 r. – 62,7 mln zł. Zgodnie ze wspomnianą polityką, sprzedaż sprzętu produkcji własnej i przetworzonej wzrosła o ponad połowę z 22,5 mln w I poł. 2018 r. do 37,3 mln zł w minionym półroczu. Lista produktów w tej grupie jest szeroka i systematycznie się powiększa.

Na wyniki firmy z całą pewnością wpływa także uruchomienie własnej marki sprzętu kierowanego do graczy. HIRO, bo tak nazywa się ów brand, dość szybko zdołał się zadomowić w świadomości polskich graczy, oraz, co może szczególnie istotne, w ofercie wielu sklepów z elektroniką.