Za nami niezwykła gala HP Partner Excellence Award 2020! HP Inc Polska nagrodziło partnerów w niezwykłym stylu. Firma podzieliła się także osiągnięciami z 2020 i planami na 2021 rok.

HP Inc Polska przyzwyczaiło nas już, że robi dość niezwykłe wydarzenia dla partnerów. Rok temu otrzymaliśmy galę w konwencji komiksowo-superbohaterskiej, podsumowanie minionego roku było również niezwyczajne – mieszając styl telewizji śniadaniowej i programu komediowego – z małym dodatkiem magii. 

 

Jak zachować nietuzinkowy styl wydarzenia partnerskiego, a przy tym pozostać zgodnym z reżimem sanitarnym? Przyznaję, że zadanie, przed którym stanęło HP było karkołomne. Zaproszenie gości na galę, jak co roku, nie wchodziło w grę. Pozostał tryb online… tylko jak zorganizować wydarzenie tak, by nadal przykuwało uwagę? W olbrzymiej mnogości konferencji online, webinarów, e-spotkań i cyber-prezentacji wyróżnić się jest niezmiernie trudno. HP Inc Polska nie tylko zdołało to osiągnąć, ale zachowało przy tym swój charakterystyczny styl wydarzeń dla partnerów – na luzie, chociaż z poważnymi wynikami, z puszczeniem oka do widza, ale też z przekazem o ważnych sprawach.

 

Wydarzenie prowadzone było przez Pawła Orleańskiego i Edytę Wrzosowską z HP Inc Polska.

 

Telewizyjnie, ale i niezwykle konkretnie

Organizatorzy wydarzenia postawili na luźną konwencję telewizji śniadaniowej – nazwa „Dzień dobry HP” przypadkowa oczywiście nie była. W studio w rolę prowadzących wcielili się Paweł Orleański, znany głównie z prowadzania programu pop-naukowego Galileo oraz Edyta Wrzosowska, Channel Marketing Manager w HP Inc Polska, a odrobinę magii dodał do tego Paweł Kluz – showman, komik i iluzjonista.

 

Odrobinę magii podarował widzom Paweł Kluz – showman, komik i iluzjonista, w rolę asystentki wcieliła się Edyta Wrzosowska.

 

Koniec 2020 roku i plany na 2021

Telewizja śniadaniowa (czy raczej drugośniadaniowa, biorąc pod uwagę godzinę raczej popołudniową) w znacznym stopniu opiera się na rozmowach z gośćmi – tych nie zabrakło w studio, chociaż, biorąc pod uwagę realia pandemiczne, były to wyłącznie osoby, które na co dzień i tak pracują razem – w HP Inc właśnie. Nie dziwi więc, że pierwszy pojawił się prezes, Andrzej Sowiński.

 

Pierwszym gościem w studio był Andrzej Sowiński, prezes HP Inc Polska

 

„Rok 2020 był specyficznym rokiem, który zdeterminował wiele różnych aktywności. W marcu tego roku, zarząd światowy HP zdecydował, że ze względów bezpieczeństwa wysyła wszystkich pracowników do pracy z domu, nadal tak pracujemy. Wielu z naszych klientów, naszych partnerów handlowych, przepracowało tych wiele miesięcy, nawet jeśli nie w pełnym home office, to w trybie hybrydowym. To było ciekawe wyzwanie. – powiedział Andrzej Sowinski, prezes HP Inc Polska – (…) Ten proces nakręca branże IT, wzmacnia sprzedaż komputerów. (…) HP znacznie zwiększyło swoją sprzedaż komputerów na całym świecie, mimo wielkich wyzwań, dlatego, że procesoy produkcyjne i zapasy magazynowe okazały się niewystarczające, co zaskoczyło wszystkich i do dziś istnieje problem zaspokojenia popytu. (…) Ostatnie dane dotyczące sprzedaży komputerów osobistych na polskim rynku wskazują (dotyczą kwartału trzeciego 2020), HP po raz pierwszy od wielu kwartałów, zajęło pozycję nr 1. Sprzedaliśmy najwięcej komputerów osobistych. Dane, które cieszą mnie nawet bardziej, pochodzące z badania GFK, pokazują, że na rynku konsumenckim udało nam się pozycję numer 1 w listopadzie 2020, po raz pierwszy w historii sprzedaży HP w Polsce.”

 

Prezes potwierdził także, że praca zdalna, w jakimś stopniu pozostanie nawet po ustaniu pandemii. Bez wątpienia jest to zgodne z opiniami płynącymi zewsząd, zarówno z branży hardware IT, jak i innych, nie zawsze pokrewnych. To oczywiście musi cieszyć firmę specjalizującą się w sprzęcie, zarówno biznesowym, jak i konsumenckim.

 

 

„Ten tryb pracy został nam narzucony przez COVID, ale w opinii bardzo wielu przedsiębiorców on się sprawdził. Okazało się, że jest produktywny, efektywny, pozwala połączyć wiele procesów. (…) To wiąże się z wieloma wyzwaniami. Nie jest takie proste „przenieść pracownika do domu”, trzeba mu przecież zapewnić możliwość bezpiecznego korzystania z zasobów firmy.”

 

Prezes przedstawił też, składającą się z czterech filarów, strategię firmy na ten rok. Kluczowymi obszarami mają być: komputery osobiste, optymalizacja modelu biznesowego, urządzenia drukujące oraz zrównoważony rozwój. Uwagę zwraca przede wszystkim kwestia zrównoważonego rozwoju – rzecz, na którą HP zwraca uwagę od dawna, m.in. kładąc nacisk na wykorzystanie tworzyw odnawialnych. W tym roku silniej wskazane są natomiast sprawy związane ze wspieraniem lokalnych inicjatyw.

 

 

„W firmie przykładamy dużą uwagę do tego, aby wykorzystywać materiały z recyclingu, odbierać od klientów zużyte komputery, zużyte drukarki, odbierać opakowania po tuszach i tonerach i ponownie je wykorzystać. HP nazywa to terminem Circular Economy, czyli te produkty krążą, pozostają w obiegu. Ważne jest, aby nie produkować kolejnych  potencjalnych śmieci, a wykorzystywać to, co się da.”

 

Partnerzy biznesowi HP vs rok 2020

HP od lat posiada silny kanał partnerski w Polsce. Od końcówki 2019 roku posiada także nowego szefa tego obszaru działania. Paweł Miszkiewicz, człowiek o bogatym doświadczeniu w międzynarodowych strukturach HP, pełni więc swoją funkcję od nieco ponad roku. Zaczynać swoją rolę w realiach pandemicznych to nie lada wyzwanie.

 

„Rok 2020 był rokiem bardzo wyjątkowym. Pozwolił nam spojrzeć na wiele rzeczy z innej perspektywy. Patrząc na naszą branże – na sam komputer – wielu ludzi twierdziło, że komputer to przeżytek, że komórka czy tablet są ważniejsze. Nagle okazało się, że komputer jest znowu osobisty, niezbędny – powiedział Paweł MiszkiewiczPodobnie było z drukiem. Nagle okazało się, że posiadania drukarki w domu jest rzeczą niezbędną. Ostatni rok to bardzo duża sprzedaż, nasi partnerzy mieli pełne ręce roboty. Współpraca z tak dużym, cieszącym się zaufaniem graczem, jakim jest HP, okazało się niezwykle cenne. Wyjątkowy rok wymagał wyjątkowego podejścia ze strony HP. Inwestycja w wiedzę i inwestycja w naszych partnerów jest bardzo ważna – cały rok szkoliliśmy naszych parnterów. Mieliśmy też tzw. edukacyjne czwartki. W każdy czwartek prowadziliśmy webinary, tak techniczne, jak i sprzedażowe. Cieszyły się bardzo dużym powodzeniem. (…) Widzimy, że wiedza partnerów się zwiększyła i przekłada się na wyniki sprzedażowe.”

 

Imponujący wzrost wyników w 2020 roku przedstawił Paweł Miszkiewicz, szef kanału partnerskiego HP Inc Polska.

 

Podkreślono także olbrzymie znaczenie sektora edukacyjnego – który, przymuszony trybem nauki zdalnej silnie się unowocześnił, co wymagało sporych nakładów na sprzęt. HP w 2020 roku było jednym z liderów jeśli chodzi o dostarczanie sprzętu dla placówek edukacyjnch.

 

HP Partner Excellence Award 2020 – nagrody i nagrodzeni

HP rozdało swoim partnerom nagrody w 14 kategoriach. Biorąc pod uwagę jednak wyjątkowe okoliczności 2020 i 2021 roku, zaproszenie zaprzyjaźnionych firm na galę w tradycyjnym stylu było niemożliwe. Jak poradzono sobie z tym wyzwaniem? Niezwykle kreatywnie!

 

Otóż duet: Paweł Orleański i Paweł Kluz ruszył w Polskę by… nieco zaskoczyć parnterów HP. Od wcielenia się w rolę strażników miejskich, przez dostawców pizzy, a nawet agentów CBŚ – za każdym razem nagrodzony nie miał pojęcia, że właśnie jest „wkręcany”. Bywało wesoło, bywało nerwowo, bo też jak tu zachować spokój, gdy do biura przychodzi dwóch antynarkotykowych śledczych, mówiących wymownie o tym, że w kasecie tonera „zamiast czarnego proszku jest biały”. Nie do wszystkich nagrodzonych udało się w ten sposób dotrzeć, co też jest zrozumiałe, bowiem wiele firm pracuje w trybie hybrydowym, lub w pełni zdalnie, a więc „namierzenie” właściwiej do odbioru nagrody osoby okazywało się niemożliwe. Niemniej jednak ostatecznie wszystkie nagrody odnalazły zwycięzców.

 

Z obszaru Commercial nagrodzono następujące firmy:

  • W kategorii Stacje Robocze:  TREE IT
  • W kategorii Urządzenia Drukujące HPS i OPS:  FABRYKA KOLORÓW
  • W kategorii PC:  ROLV GROUP
  • W kategorii Kontraktowe Usługi Druku:  DKS
  • W kategorii Materialy Eksploatacyjne:  JM DATA
  • W kategorii Serwisy Partnerskie:  WASKO
  • W kategorii DAAS i usługi bezpieczeństwa:  MAT USŁUGI INFORMATYCZNE
  • W kategorii Online:  PRINTEX
  • W kategorii Partner Proximity:  HANZO ŁUKASZ PIOTROWIAK
  • W kategorii Dystrybutor Roku:  AB S.A.

 

Z obszaru Retail nagrody otrzymali: 

  • W kategorii Notebooki:  RTV EURO AGD
  • W kategorii Urzadzenia Drukujace HPS:  MEDIA EXPERT
  • W kategorii Materialy Eksploatacyjne:  RTV EURO AGD
  • W kategorii Komputery Stacjonarne AiO:  MEDIA MARKT

 

Jak robić wydarzenia online w czasie pandemii?

Na koniec moje osobiste spostrzeżenie. Nie wiem, czy z perspektywy innej niż dziennikarza technologicznego widać to równie silnie, ale od czasu wybuchu epidemii liczba wydarzeń nie tylko nie zmalała, ale wzrosła. Jest ich bardzo wiele, bywa, że w jednym tygodniu każdego dnia jest więcej niż jedno, nierzadko w tym samym czasie. Zdecydowana większość wygląda bardzo podobnie. To już utarta konwencja.

 

Natomiast to, jak swoje wydarzenie online zrobiło HP, to zupełnie inny rodzaj przekazu. Miał pewne niedociągnięcia – niedziałające mikrofony kilku zdalnych gości, przebijające czasami głosy ze studia – ale taki jest urok wydarzeń na żywo. Wybór jednak tak niecodziennej formy, od konwencji z puszczeniem oka do widza, po niestandardowe (mówiąc delikatnie) wręczanie nagród – to sprawiło, że galę HP Partner Excellence Award 2020 oglądało się po prostu przyjemnie. Bez śladu nudy, a fanem telewizji śniadaniowych przecież nie jestem.

 

https://itreseller.pl/itrnewparapodatek-ktory-zabije-rodzima-branze-it-w-polsce-niezwykle-mocny-przekaz-liderow-branzy-it-podczas-debaty-sztuka-ewaluacji-w-ramach-akademii-integracji-ab-s-a-zobacz-film-z-debaty/