Gamedust, producent i wydawca gier dedykowanych na platformy wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR), coraz bliżej wejścia na NewConnect.
Firma Gamedust, specjalizująca się w produkcji gier dedykowanych na platformy wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, coraz bliżej połączenia z notowaną na NewConnect spółką – Inwestycje.pl. 13 sierpnia Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu,
VI Wydział Gospodarczy dokonał wpisu w rejestrze przedsiębiorców KRS, zgodnie z którym nazwa „Inwestycje.pl S.A.” została zamieniona na „Gamedust S.A.”. Dzięki fuzji Gamedust stanie się spółką notowaną na NewConnect, a zwiększenie bazy kapitałowej umożliwi dalszy rozwój działalności polegającej na tworzeniu gier wideo.
Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego 13 sierpnia dokonał wpisu w rejestrze przedsiębiorców KRS zmiany statutu spółki Inwestycje.pl S.A., zgodnie z którym nazwa „Inwestycje.pl S.A.” została zamieniona na „Gamedust S.A.”. Sąd Rejestrowy dokonał również wpisu podwyższenia kapitału zakładowego spółki. Powyższe działania to kolejny krok prowadzący do połączenia spółek i rozpoczęcia wspólnej działalności biznesowej polegającej na tworzeniu gier opartych na technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Dzięki fuzji Gamedust stanie się spółką notowaną na NewConnect, a zwiększenie kapitału umożliwi szybszy rozwój działalności biznesowej i rozpoczęcie prac nad nowymi projektami.
– Wpis zmian statutu do rejestru KRS to kolejny krok prowadzący do połączenia Gamedust ze spółką Inwestycje.pl, w wyniku którego Gamedust stanie się spółką notowaną na NewConnect. Rynek wirtualnej rzeczywistości nadal dojrzewa i ciągle się zmienia, jednak perspektywy jego rozwoju są ogromne. Wierzę, że obecność na NewConnect przyspieszy realizację naszych założeń strategicznych i pozwoli wykorzystać nasz potencjał i posiadane doświadczenie zarówno w tworzeniu, jak i wydawaniu gier opartych na technologii VR – mówi Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust.
Gamedust został wydzielony jako osobna spółka pod koniec 2017 roku z poznańskiego software house’u specjalizującego się w świadczeniu usług opartych o najnowsze technologie dla klientów korporacyjnych z całego świata – Setapp Sp. z o.o. Firma od początku koncentruje swoją działalność na tworzeniu i wydawaniu gier opartych na technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Jej model biznesowy opiera się na tworzeniu własnych produkcji z segmentu indie premium charakteryzującego się:
- oparciem rozgrywki o jedną, innowacyjną mechanikę,
- tworzeniem unikalnego stylu graficznego/designu gry,
- wydawaniem każdego tytułu na wiele platform docelowych.
Do tej pory w portfolio studia ukazały się cztery tytuły:
- Neverout (platformy VR oraz tradycyjne),
- Overflight (platformy VR),
- Spuds Unearthed (platformy VR),
- Yupitergrad (platformy VR).
Spółka ma również doświadczenie w segmencie wydawniczym, które zdobyła wydając wszystkie swoje tytuły samodzielnie. W ciągu 4 lat Gamedust dostarczyło swoje gry na 15 różnych platform, w tym praktycznie wszystkie VRowe. Aktualnie działalność wydawnicza jest dywersyfikowana o usługi dla projektów zewnętrznych.
– Mała liczba wydawców i wcześniejsza konieczność przetarcia szlaków VRowych sprawiła, że zdecydowaliśmy się na self-publishing. Wszystkie nasze gry wydawaliśmy sami, starając się dostarczyć je do jak największej liczby cyfrowych platform. Pozwoliło nam to zdobyć odpowiednie kompetencje produkcyjne i doświadczenie w segmencie wydawniczym, który chcemy rozwinąć – mówi Prezes Gamedust.
Dodatkowo, oprócz produkcji własnych i wydawnictwa, spółka prowadzi również działalność portingową, wykonując porty produkcji własnych na rynki azjatyckie.
Firma jest partnerem kluczowych producentów sprzętu VR, takich jak: Oculus, HTC, czy Xiaomi. Dobre relacje z vendorami platform sprzętowych przekładają się na regularne wsparcie z ich strony w postaci: pomocy technicznej, udostępnienia najnowszych urządzeń VR jeszcze przed ich premierą czy też współfinansowania projektów Gamedust. Spółka współpracuje również z platformami przeznaczonymi dla konsumentów z rynku chińskiego – Pico, Xiaomi czy Huawei, dostarczając na nie swoje tytuły.
Gamedust angażuje się też w przedsięwzięcia z innych segmentów – obecnie prowadzi prace badawczo-rozwojowe w zakresie sztucznej inteligencji.
– Pod koniec 2019 roku zdobyliśmy dofinansowanie w wysokości niemal 3 mln złotych na projekt badawczo-rozwojowy, który obecnie jest w fazie realizacji. Naszym zadaniem jest stworzenie zaawansowanych narzędzi pozwalających wdrożyć wiarygodnie postrzeganą przez odbiorcę sztuczną inteligencję w projektach z zakresu wirtualnej rzeczywistości – wyjaśnia Paweł Flieger, Prezes Gamedust.
Celem Gamedust jest stworzenie grupy kapitałowej dostarczającej pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki. Przedstawiony cel spółka będzie realizowała w oparciu o rozwój trzech linii biznesowych: produkcje własne – od VR po cały ekosystem rozrywkowy; usługi produkcyjne i wydawnicze VR, a także connected realities.