Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Garmin pod lupą UOKiKu – w tle potencjalna zmowa cenowa

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował dziś o wszczęciu postępowania dotyczącego Garmin Polska, producentem m.in. smartwatchów, a dystrybutorami urządzeń marki.

Do UOKiK spłynęły informacje, według których między Garminem a dystrybutorami mogło dojść do zmowy cenowej. Prezes Urzędu, Tomasz Chróstny, przyznał:

„Nasza analiza pokazała, że sygnały o zmowie mogą być prawdopodobne. Dlatego wszcząłem postępowanie wyjaśniające i zleciłem przeszukanie, które odbyło się w asyście Policji w siedzibie Garmin Polska i trzech innych przedsiębiorców. Możliwe ograniczenie konkurencji miałoby również wpływ na konsumentów i mogło pozbawić ich możliwości zakupu tańszych produktów”.

Chróstny dodał, że wstępna analiza wykazała, iż ceny w sklepach internetowych były na identycznym lub bardzo podobnym poziomie.

Postępowanie toczy się nie przeciwko konkretnym przedsiębiorcom, a w sprawie. Jeśli zgromadzony materiał dowodowy potwierdzi podejrzenia UOKiK, wówczas może rozpocząć się postępowanie antymonopolowe.

To z kolei wiąże się już z zarzutami wobec konkretnych osób. Za udział w procederze na przedsiębiorców może zostać nałożona kara w wysokości 10% obrotów. Natomiast menedżerom biorącym udział w zawarciu umowy grozi kara pieniężna w wysokości do 2 milionów złotych.