Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Gartner ostrzega przed spadkiem liczby użytkowników aplikacji mobilnych na rzecz AI

Gartner prognozuje, że korzystanie z aplikacji mobilnych spadnie o 25% do 2027 roku z powodu wzrostu znaczenia asystentów opartych na AI. 

Firma badawcza stwierdziła, że ​​użytkownicy smartfonów będą coraz częściej korzystać z asystentów AI dostarczanych przez Apple, OpenAI, Google, Meta Platforms i inne. Gartner wyjaśnił, że aplikacje „zostaną skonsolidowane w ramach oddzielnych marek i firm, tworząc partnerstwa lub konsorcja aplikacji mobilnych, aby dotrzeć do większej liczby użytkowników na aplikację na dużą skalę i pokryć koszty tworzenia i utrzymania”.

Emily Weiss, starsza dyrektor w Gartnerze, powiedziała, że ​​marketerzy muszą zacząć planować wpływ zmniejszonego korzystania z aplikacji mobilnych. Wyjaśniła, że ​​„utrata użytkowników aplikacji spowoduje również utratę gromadzenia danych własnych i możliwości dotarcia do mniejszej liczby użytkowników za pośrednictwem powiadomień push na urządzeniach mobilnych”.

„Utrata ruchu generowanego przez wyszukiwanie z powodu zmian algorytmicznych w głównych wyszukiwarkach spowodowałaby namacalny, negatywny wpływ komercyjny na każdą organizację” – podkreśliła Weiss. Dodała też, że firmy muszą szukać pracowników „z silnym zrozumieniem tego, w jaki sposób genAI i szersze wpływy AI wpływają na wydajność ich treści w algorytmach wyszukiwania”.