GBSBank aby zrealizować nowatorską strategię zorientowaną na kliencie, wdrożył pamięć masową IBM FlashSystem 5200

GBSBank w ramach programu ciągłego doskonalenia przyjmuje nowe podejście do interakcji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Bank będzie zachęcał do kontaktu oraz składania zapytań drogą elektroniczną, poprzez stronę internetową i formularze e-mailowe. Następnie każde zapytanie zostanie przekierowane do wyspecjalizowanego pracownika, odpowiedzialnego za obsługę konkretnego produktu czy usługi.

Aby zrealizować nowatorską strategię zorientowaną na kliencie, GBSBank wdrożył pamięć masową IBM® FlashSystem® 5200, zgodnie z zaleceniami firmy 4Prime – Business Partnera IBM.

 

„Naszą strategią jest optymalizacja obsługi klienta oraz zwiększanie możliwości sprzedaży dodatkowych usług, poprzez kontaktowanie zainteresowanych klientów z naszymi ekspertami. To nowe podejście, wymagało jednak jeszcze większej zależności od technologii, co dodatkowo obciążyło naszą istniejącą infrastrukturę informatyczną. Kluczowe było umożliwienie spójnego oraz szybkiego dostępu do danych i ich nieprzerwanej dostępności w obliczu zwiększonego zapotrzebowania” – powiedział Roland Węgrzynowski, Dyrektor Zespołu Technologii, Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku. „Spodziewamy się ogromnego wzrostu danych napędzanego naszymi działaniami modernizacyjnymi oraz cyfryzację procesów dotychczas opartych na papierze. Chcemy być przygotowani. Zdecydowaliśmy się poświęcić trochę więcej czasu na wprowadzenie zmian, ale dzięki temu zapewnić płynne przejście systemów oraz ochronić naszych klientów przed jakimikolwiek zakłóceniami” – dodaje.

 

W celu konsolidacji swoich baz danych Oracle, GBSBank wprowadził dwa systemy pamięci masowej IBM FlashSystem 5200 działające na serwerach IBM Power® Systems z systemem operacyjnym IBM AIX® i wirtualizacją VMware. Do stworzenia klastra pamięci masowej z dwiema lokacjami, umożliwiającej replikację pamięci masowej w trybie active-active, wykorzystano funkcję wysokiej dostępności IBM HyperSwap. Ponadto, firma 4Prime przygotowała dodatkowe skrypty, których zadaniem jest automatyczne wykonywanie migawek głównej bazy danych banku w odstępach 30-minutowych. W przypadku wystąpienia błędu, utraty danych lub przestoju, umożliwia to bardzo szybkie i kompleksowe odzyskiwanie danych.

 

„Każdy pracownik naszego banku, który na co dzień ma do czynienia z dużymi ilościami danych, z pewnością odczuł różnicę, odkąd wprowadziliśmy pamięć masową IBM FlashSystem. Niezależnie od tego, czy chodzi o pracę z raportami, uzyskiwanie dostępu, wydobywanie czy przetwarzanie danych, czasy reakcji są zauważalnie krótsze. To z kolei przekłada się na znaczny wzrost produktywności” — komentuje Roland Węgrzynowski i dodaje: „To dla nas dopiero początek. W ciągu najbliższych trzech lat chcemy stać się bankiem bez dokumentów w tradycyjnej formie papierowej (paperless). Przekłada się to na jeszcze większe wymagania od IT w zakresie przechowywania i przetwarzania plików elektronicznych. Wiemy jednak, że będziemy na to gotowi dzięki IBM FlashSystem. Mamy teraz platformę, która daje nam szerokie możliwości”.

 

Arrow Electronics podczas NetApp Partner Summit and Awards EMEA & LATAM 2023 uhonorowana tytułem Dystrybutora Roku NetApp EMEA