Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

General Motors i NVIDIA będą współpracować w dziedzinie AI i autonomicznych pojazdów

General Motors (GM) wykorzysta układy scalone na bazie AI oraz oprogramowanie firmy NVIDIA w celu rozwoju technologii pojazdów autonomicznych oraz usprawnienia procesów produkcyjnych w swoich fabrykach. 

Przypomnijmy, że wcześniej (bo w 2024 roku) do grona producentów współpracujących z NVIDIĄ dołączyły Toyota i Hyundai. Cel był jasny: rozwinięcie technologii autonomicznej jazdy, tworząc tym samym konkurencję dla Tesli, która używa własnych rozwiązań w zakresie systemu Full Self-Driving. Wśród innych podmiotów współpracujących z NVIDIĄ i zaangażowanych w rozwój zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy znajduje się także BYD (chiński producent pojazdów elektrycznych), Mercedes-Benz oraz Rivian (amerykański startup EV).

 

 

Warto nadmienić, że GM wcześniej wykorzystywał już platformy NVIDII do szkolenia modeli AI, w tym do symulacji i walidacji. Firma stosowała ponadto układy scalone Zielonych w autonomicznych taksówkach Cruise, jednak ostatecznie zdecydowała się na opracowanie własnych rozwiązań, aby ograniczyć koszty i zależność od zewnętrznych dostawców. W zeszłym roku GM zawiesił działalność Cruise, skupiając się na technologii autonomicznej dla samochodów osobowych. Dziś obie spółki poinformowały, że GM wraca do zawieszonej wcześniej współpracy i wykorzysta układy scalone oraz oprogramowanie NVIDII w celu rozwoju technologii pojazdów autonomicznych oraz usprawnienia procesów produkcyjnych w swoich fabrykach.