Gigant spedycyjny CMA CGM podpisuje umowę Google dotyczącą AI
Obie firmy ogłosiły w czwartek, że francuska firma spedycyjna i logistyczna CMA CGM podpisała partnerstwo z Google należącym do Alphabet, aby przyspieszyć wdrażanie rozwiązań AI w swoich operacjach na całym świecie.
Prezes i CEO CMA CGM, Rodolphe Saadé, nazwał partnerstwo „kluczowym krokiem” w strategii transformacji swojej firmy.
Celem CMA CGM jest zwiększenie wydajności i skrócenie czasu dostaw poprzez optymalizację tras, obsługi kontenerów i zarządzania zapasami, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i emisji gazów cieplarnianych.
Dyrektor generalny Google France, Sébastien Missoffe, powiedział, że „infrastruktura, wiedza specjalistyczna w zakresie danych i długoterminowe podejście do sztucznej inteligencji” Google pomogą w rozwoju CMA CGM.
CEVA Logistics, logistyczne ramię grupy, będzie korzystać z narzędzi zarządzania opartych na sztucznej inteligencji Google’a, aby lepiej przewidywać i planować operacje w swoich magazynach poprzez prognozowanie wolumenu i popytu.
Oddział medialny CMA CGM, który jest właścicielem udziałów we francuskim prywatnym nadawcy M6 i kupił na początku tego roku wiodący francuski kanał informacyjny BFM TV, będzie miał na celu stworzenie narzędzi pomagających dziennikarzom w syntezie i tłumaczeniu dokumentów, generowaniu fragmentów medialnych dla sieci społecznościowych oraz ułatwianiu archiwizacji cyfryzacja i badania.