Globalna sprzedaż telewizorów: Samsung pozostaje liderem, LG jako numer 1 rynku OLED

Jak wynika z wtorkowych danych, firma Samsung Electronics znalazła się na szczycie rankingu światowego rynku telewizorów z prawie 30-procentowym udziałem w całkowitych przychodach w okresie od lipca do września, a zajmujący drugie miejsce LG Electronics objął prowadzenie na światowym rynku telewizorów z organicznymi diodami elektroluminescencyjnymi. 

Według danych Omdia, narzędzia do śledzenia rynku, udział Samsunga w całkowitych przychodach w trzecim kwartale wyniósł 29,9 procent, co oznacza wzrost o 2,4 punktu procentowego w stosunku do roku poprzedniego. Technologiczny gigant utrzymał także czołową pozycję pod względem liczby sprzedanych jednostek, odpowiadając za 18,3% wszystkich dostaw w tym okresie i ugruntowując swoją pozycję lidera na rynku od 2006 roku.

Globalna sprzedaż telewizorów spadła o 4,4 proc. do 143 mln sztuk w tym okresie w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r., w związku ze spadkiem popytu i światowym spowolnieniem gospodarczym.

Chociaż globalny popyt na telewizory znacznie spadł w porównaniu z rokiem poprzednim, Samsung stwierdził, że utrzyma sprzedaż produktów premium, takich jak telewizory Neo QLED i telewizory OLED w przedziale cenowym powyżej 2500 dolarów. W segmencie premium firma odnotowała wzrost udziału w sprzedaży o 16,2 procent, do 62 procent w trzecim kwartale tego roku.

Firma LG Electronics z kolei zapewniła sobie czołową pozycję na światowym rynku OLED przez 11 lat z rzędu, sprzedając 2,03 miliona sztuk od stycznia do września. Według Omdia liczba jednostek stanowiła 55% udziału w wysyłce.

Według LG popyt na ultraduże telewizory premium stale rośnie, a udział telewizorów 75-calowych i większych w rynku OLED aż do trzeciego kwartału przekraczał 25 procent. Oznacza to, że 1 na 4 sprzedane telewizory OLED ma ekran o przekątnej 75 cali lub większej. Od stycznia do września LG posiada dominujący, 60-procentowy udział w dostawach telewizorów o przekątnej 75 cali i większych na rynku OLED. W tym samym okresie łączna sprzedaż telewizorów LG Electronics, obejmująca zarówno telewizory OLED, jak i wyświetlacze ciekłokrystaliczne, wyniosła 16,29 mln sztuk, co stanowi 16,4% wartościowego udziału w całym rynku telewizorów.

W sierpniu firma LG wprowadziła na rynek Ameryki Północnej i Europy serię bezprzewodowych telewizorów OLED, wychodząc naprzeciw tamtejszemu popytowi na telewizory ultraduże i premium.

Omdia prognozuje, że w przyszłym roku w sektorze telewizorów utrzyma się niepewność rynkowa oraz że utrzymujący się spadek popytu prawdopodobnie będzie obowiązywał także wtedy – za tym przekonaniem stoi fakt, że w listopadzie tempo pracy fabryk produkujących panele LCD utrzymuje się na poziomie 70%.

„Schneider Electric pomaga budować bardziej zrównoważoną przyszłość” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Małgorzata Kasperska, wiceprezeska Schneider Electric – Secure Power Division MEE Cluster PL/CZ/SK/UA