Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Globalna sprzedaż telewizorów: Samsung pozostaje liderem, LG jako numer 1 rynku OLED

Jak wynika z wtorkowych danych, firma Samsung Electronics znalazła się na szczycie rankingu światowego rynku telewizorów z prawie 30-procentowym udziałem w całkowitych przychodach w okresie od lipca do września, a zajmujący drugie miejsce LG Electronics objął prowadzenie na światowym rynku telewizorów z organicznymi diodami elektroluminescencyjnymi. 

Według danych Omdia, narzędzia do śledzenia rynku, udział Samsunga w całkowitych przychodach w trzecim kwartale wyniósł 29,9 procent, co oznacza wzrost o 2,4 punktu procentowego w stosunku do roku poprzedniego. Technologiczny gigant utrzymał także czołową pozycję pod względem liczby sprzedanych jednostek, odpowiadając za 18,3% wszystkich dostaw w tym okresie i ugruntowując swoją pozycję lidera na rynku od 2006 roku.

Globalna sprzedaż telewizorów spadła o 4,4 proc. do 143 mln sztuk w tym okresie w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r., w związku ze spadkiem popytu i światowym spowolnieniem gospodarczym.

Chociaż globalny popyt na telewizory znacznie spadł w porównaniu z rokiem poprzednim, Samsung stwierdził, że utrzyma sprzedaż produktów premium, takich jak telewizory Neo QLED i telewizory OLED w przedziale cenowym powyżej 2500 dolarów. W segmencie premium firma odnotowała wzrost udziału w sprzedaży o 16,2 procent, do 62 procent w trzecim kwartale tego roku.

Firma LG Electronics z kolei zapewniła sobie czołową pozycję na światowym rynku OLED przez 11 lat z rzędu, sprzedając 2,03 miliona sztuk od stycznia do września. Według Omdia liczba jednostek stanowiła 55% udziału w wysyłce.

Według LG popyt na ultraduże telewizory premium stale rośnie, a udział telewizorów 75-calowych i większych w rynku OLED aż do trzeciego kwartału przekraczał 25 procent. Oznacza to, że 1 na 4 sprzedane telewizory OLED ma ekran o przekątnej 75 cali lub większej. Od stycznia do września LG posiada dominujący, 60-procentowy udział w dostawach telewizorów o przekątnej 75 cali i większych na rynku OLED. W tym samym okresie łączna sprzedaż telewizorów LG Electronics, obejmująca zarówno telewizory OLED, jak i wyświetlacze ciekłokrystaliczne, wyniosła 16,29 mln sztuk, co stanowi 16,4% wartościowego udziału w całym rynku telewizorów.

W sierpniu firma LG wprowadziła na rynek Ameryki Północnej i Europy serię bezprzewodowych telewizorów OLED, wychodząc naprzeciw tamtejszemu popytowi na telewizory ultraduże i premium.

Omdia prognozuje, że w przyszłym roku w sektorze telewizorów utrzyma się niepewność rynkowa oraz że utrzymujący się spadek popytu prawdopodobnie będzie obowiązywał także wtedy – za tym przekonaniem stoi fakt, że w listopadzie tempo pracy fabryk produkujących panele LCD utrzymuje się na poziomie 70%.

„Schneider Electric pomaga budować bardziej zrównoważoną przyszłość” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Małgorzata Kasperska, wiceprezeska Schneider Electric – Secure Power Division MEE Cluster PL/CZ/SK/UA