Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Globalna sprzedaż telewizorów spadła w 2023 roku. Liderem, niezmiennie Samsung

Telewizory były bardzo chętnie kupowane podczas pandemii, jednak w 2023 roku ich sprzedaż zaczęła spadać – wynika z najnowszych badań.

Globalna sprzedaż telewizorów spadła o 3% w 2023 roku, osiągając 223 miliony sztuk. Dobra sprzedaż w USA nie wystarczyła, by zrównoważyć spadki na rynkach w Chinach i Europie – wynika z raportu Global TV Shipment Tracker Counterpoint Research. Samsung Electronics pozostał liderem, podczas gdy chińscy producenci, Hisense i TCL, zanotowali wzrost w jednocyfrowym tempie, wykorzystując wzrost w Ameryce Północnej.

Podobnie jak na innych obszarach elektroniki użytkowej, w telewizorach widzimy wzrastające zjawisko premiumizacji. Dostawy telewizorów kwalifikowanych do klasy premium w ciągu roku spadły rocznie o 1%, ale zwiększyły swój udział w rynku do 10%, dzięki wzrostowi w Chinach. Na tym niezwykle chłonnym, azjatyckim rynku przychody z tego segmentu wzrosły o 49%. Wyraźny wzrost zainteresowania telewizorami MiniLED LCD przez kluczowych chińskich producentów, w połączeniu z agresywnym wycenianiem i promocjami, pomógł napędzić ten segment na rynku krajowym. Przewiduje się, że globalny segment telewizorów premium wzrośnie w jednocyfrowym tempie w 2024 roku, dzięki ożywieniu w USA i Europie.

Interesujące, że przewaga Samsunga w klasie premium jest niemal trzy razy większa niż w rywalizacji o ogólny rynek TV. Dobrze radzi sobie także LG. Razem, obie koreańskie firmy odpowiadają aż za 65% rynku.