Globalna sprzedaż telewizorów spadła w 2023 roku. Liderem, niezmiennie Samsung

Telewizory były bardzo chętnie kupowane podczas pandemii, jednak w 2023 roku ich sprzedaż zaczęła spadać – wynika z najnowszych badań.

Globalna sprzedaż telewizorów spadła o 3% w 2023 roku, osiągając 223 miliony sztuk. Dobra sprzedaż w USA nie wystarczyła, by zrównoważyć spadki na rynkach w Chinach i Europie – wynika z raportu Global TV Shipment Tracker Counterpoint Research. Samsung Electronics pozostał liderem, podczas gdy chińscy producenci, Hisense i TCL, zanotowali wzrost w jednocyfrowym tempie, wykorzystując wzrost w Ameryce Północnej.

Podobnie jak na innych obszarach elektroniki użytkowej, w telewizorach widzimy wzrastające zjawisko premiumizacji. Dostawy telewizorów kwalifikowanych do klasy premium w ciągu roku spadły rocznie o 1%, ale zwiększyły swój udział w rynku do 10%, dzięki wzrostowi w Chinach. Na tym niezwykle chłonnym, azjatyckim rynku przychody z tego segmentu wzrosły o 49%. Wyraźny wzrost zainteresowania telewizorami MiniLED LCD przez kluczowych chińskich producentów, w połączeniu z agresywnym wycenianiem i promocjami, pomógł napędzić ten segment na rynku krajowym. Przewiduje się, że globalny segment telewizorów premium wzrośnie w jednocyfrowym tempie w 2024 roku, dzięki ożywieniu w USA i Europie.

Interesujące, że przewaga Samsunga w klasie premium jest niemal trzy razy większa niż w rywalizacji o ogólny rynek TV. Dobrze radzi sobie także LG. Razem, obie koreańskie firmy odpowiadają aż za 65% rynku.