Globalny rynek adresowalnych rozwiązań IT wzrośnie w tym roku o 3,5% – twierdzą analitycy

Trudności rynku mają zostać przełamane wraz ze wzrostem wydatków na IT – wynika z najnowszego raportu Canalys. Analitycy są zdania, że będzie także rosła rola kanału partnerskiego. 

Z nowego badania Canalys wynika, że ​​globalny rynek adresowalnych rozwiązań IT wzrośnie w tym roku o 3,5%, osiągając 4,7 biliona dolarów, pomimo ograniczenia wydatków ze względu na trwające problemy gospodarcze. Do 2023 r. technologie i usługi IT dostarczane poprzez partnerów przekroczą 3,4 biliona dolarów, co będzie stanowić ponad 70% światowego rynku adresowalnych rozwiązań IT. Wydatki na IT za pośrednictwem partnerów wzrosną o 3,7%, przewyższając bezpośrednie wydatki pomiędzy klientami i dostawcami.

„Biorąc pod uwagę znaczenie kanału, sukces dostawców będzie w coraz większym stopniu zależał od ich strategii odsprzedaży, wspólnej sprzedaży, wspólnego marketingu, wspólnego utrzymania, wspólnego rozwoju i wspólnych innowacji” – powiedział Matthew Ball, główny analityk w Canalys  – „Patrzymy na branżę, która w ciągu następnej dekady powiększy się prawie dwukrotnie, oraz na ekosystem składający się z setek tysięcy dostawców i milionów partnerów handlowych. Biorąc pod uwagę znaczenie kanału, sukces dostawców będzie w coraz większym stopniu zależał od ich działań marketingowych strategie: odsprzedaż, współsprzedaż, wspólny marketing, wspólne przechowywanie, wspólny rozwój i wspólne innowacje”

Wydatki w Ameryce Północnej wzrosną w tym roku o 2,8%, w porównaniu z 8,5% w 2022 r., i będą stanowić 37,7% całego rynku. Kluczowe znaczenie ma spowolnienie wydatków inwestycyjnych dostawców usług chmurowych w pierwszej połowie roku oraz spadek wydatków na usługi telekomunikacyjne. Przewiduje się, że w 2023 r. region Azji i Pacyfiku wzrośnie o 4,5%, EMEA o 3,4%, a Ameryka Łacińska o 3%.

„W 2023 r. długoterminowe megatrendy technologiczne będą w dalszym ciągu zapewniać możliwości rozwoju zarówno dostawcom, jak i partnerom dystrybucyjnym” – powiedział Ball – „Transformacja cyfrowa, cyberbezpieczeństwo, zgodność, zrównoważony rozwój i pojawienie się generatywnej sztucznej inteligencji będą wspierać zaangażowanie usług IT, wdrażanie nowego oprogramowania i modernizację infrastruktury. Jednak branża nadal boryka się z poważnymi trudnościami. Groźba recesji, rosnące stopy procentowe, wysokie inflacja, spory handlowe i ekstremalne zjawiska pogodowe będą w dalszym ciągu powodować wiele zakłóceń i wpływać na zaufanie.”