Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Globalny rynek monitorów ma się ożywić w 2024 roku, a dostawy wzrosnąć o 2%

Najnowsze ustalenia TrendForce pokazują, że globalne dostawy monitorów spadły o 7,3% w 2023 r., do 125 milionów sztuk – czyli poniżej poziomu sprzed pandemii.

Biorąc pod uwagę niską bazę dostaw w 2023 r., a także potencjał stopniowego ożywienia gospodarczego i typowy cykl wymiany komputerów osobistych trwający od 4 do 5 lat, oczekuje się, że komputery zakupione w czasie pandemii zostaną zmodernizowane w okresie od drugiej połowy 2024 r. do 2025 r. Przewiduje się, że spowoduje to 2-procentowy wzrost globalnych dostaw monitorów w 2024 r., który powinien osiągnąć około 128 milionów sztuk.

Trzy największe komercyjne marki monitorów odnotowały ponad dwudziestoprocentowy spadek dostaw

Gwałtowny wzrost liczby niezrealizowanych zamówień biznesowych w Europie i Ameryce w pierwszej połowie 2022 r. podniósł poziom bazowy dostaw marek komercyjnych w tym roku. Jednak do 2023 r. popyt na rynku komercyjnym znacznie się zmniejszył, co doprowadziło do spadku dostaw rok do roku o 20,4% w przypadku Dell, 20,7% w przypadku HP i 21,4% w przypadku Lenovo – każdy spadek o ponad dwadzieścia procent.

Z kolei niektóre marki konsumenckie przeciwstawiły się temu trendowi i odnotowały wzrost dostaw w 2023 r. W szczególności firma AOC/Philips skorzystała na dużym popycie na chińskim rynku gier, odnotowując wzrost dostaw o 8,8%. Firma Acer strategicznie zmodernizowała swoje produkty pracujące w trybie 60/75 Hz do 100 Hz przy minimalnej różnicy cen, co zaowocowało wzrostem o 6,7%.

Cele dotyczące dostaw na rok 2024 pozostają skromne, a Lenovo wyróżnia się ambitnymi celami i dużą ambicją

TrendForce zauważa, że przewidywania w zakresie dostaw wśród marek monitorów komercyjnych i konsumenckich pozostają skromne. Jednakże Lenovo wyznaczyło sobie ambitne cele, chcąc zwiększyć poziom dostaw o około 20%. Marki konsumenckie AOC/Philips, MSI, ASUS i Acer wyznaczyły sobie cele dotyczące rocznego wzrostu dostaw na poziomie ponad 10%. Z drugiej strony Samsung Electronics, LG Electronics i BenQ przewidują mniejsze wzrosty dostaw na rok 2024, koncentrując się na rentowności i liniach produktów z najwyższej półki.