Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Globalny rynek smartfonów 3% w górę

Globalny rynek smartfonów utrzymał pozytywny trend w pierwszym kwartale 2025 roku, notując 3-procentowy wzrost zarówno pod względem przychodów, jak i liczby dostarczonych urządzeń – wynika z najnowszego raportu Counterpoint Research.

Średnia cena sprzedaży smartfona (ASP) wzrosła o 1% rok do roku, osiągając poziom 364 dolarów. Mimo niepewności związanej z taryfami celnymi, producenci skutecznie utrzymali tempo sprzedaży, uzupełniając kanały dystrybucji, by zminimalizować ryzyko wynikające z potencjalnych zmian w polityce handlowej. Analityczka Counterpoint, Shilpi Jain, zauważa w raporcie, że za umiarkowany wzrost rynku odpowiadają nie tylko przesunięcia w produkcji, ale także rosnące znaczenie funkcji opartych na sztucznej inteligencji.

Jak poradzili sobie producenci smartfonów w pierwszym kwartale? Samsung pozostał liderem globalnego rynku pod względem liczby sprzedanych urządzeń, jednak jego przychody ucierpiały z powodu 7-procentowego spadku ASP. Wynikało to z większego udziału modeli budżetowych w ofercie producenta.

Apple, mimo spadku średniej ceny sprzedaży iPhone’ów o 9% rok do roku, utrzymało stabilne przychody i odnotowało najszybszy wzrost wśród pięciu największych producentów. Firma zwiększyła liczbę dostarczonych urządzeń o 12%, głównie dzięki udanej premierze modelu iPhone 16e, który napędził sprzedaż, choć jednocześnie obniżył średni poziom cen.

 

 

Wśród największych graczy tylko OPPO zdołało zwiększyć średnią cenę sprzedaży, dzięki rosnącemu udziałowi droższych modeli w swoim portfolio. Z kolei vivo poprawiło wyniki przychodowe głównie dzięki silnej pozycji na rynkach takich jak Indie.

Prognozy na resztę roku nie są jednak optymistyczne – analitycy przewidują lekkie osłabienie globalnego rynku smartfonów w 2025 roku, co będzie efektem pogarszającego się nastroju konsumenckiego i niepewności makroekonomicznej związanej z taryfami oraz problemami w łańcuchach dostaw.