Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Globalny rynek smartfonów Q3 2022: Samsung umacnia pozycję lidera.

Jak podaje firma badawcza Canalys, globalny rynek smartfonów skurczył się w trzecim kwartale 2022 o 9%. Smartfony są i długo będą jednymi z najczęściej kupowanych urządzeń elektroniki użytkowej. Są jednak także wyśmienitym barometrem stanu nastrojów ekonomicznych. Te natomiast, jak można się domyślić, są w ostatnim czasie niezbyt pozytywne.

Jak podaje Canalys, w trzecim kwartale 2022 r. światowy rynek smartfonów odnotował w tym roku trzeci z rzędu spadek, spadając o 9% rok do roku, co oznacza najgorszy trzeci kwartał od 2014 r. Przyczyny są dość jasne. Niepewna sytuacja ekonomiczna, szalejąca w wielu krajach inflacja, niepewność geopolityczna – to wszystko sprawia, że smartfon nie znajduje się już zbyt wysoko na liście zakupowych priorytetów. Jak twierdza analitycy Canalys, ów zestaw zjawisk będzie nadal osłabiać rynek smartfonów przez następne sześć do dziewięciu miesięcy.

 

 

Jak radzili sobie poszczególni producenci? Samsung utrzymał swoją wiodącą pozycję, z 22% udziałem w rynku. Globalny numer 2, Apple był jedynym producentem w pierwszej piątce, który odnotował wzrost, poprawiając swoją pozycję rynkową. Numer trzy, Xiaomi, utrzymało swój wynik na poziomie 14% udziału. Kolejne dwie pozycje zajmują OPPO i vivo. Obie chińskie firmy nadal ostrożnie podchodzą do ​​ekspansji zagranicznej, notując 10% i 9% udziałów w rynku światowym.

 

 

„Rynek smartfonów bardzo reaguje na zapotrzebowanie konsumentów, a sprzedawcy szybko dostosowują się do trudnych warunków biznesowych” – powiedziała Amber Liu, analityk Canalys – „Dla większości dostawców priorytetem jest zmniejszenie ryzyka gromadzenia się zapasów w związku z pogarszającym się popytem. Sprzedawcy mieli znaczne zapasy w lipcu, ale sprzedaż stopniowo poprawiała się od września dzięki agresywnym rabatom i promocjom. Strategia cenowa nowych produktów jest opracowywana ostrożnie, nawet dla Apple, aby uniknąć znacznego odwetu ze strony konsumentów, którzy obecnie są bardzo wrażliwi na wszelkie podwyżki cen”

 

„Ponieważ popyt nie wykazuje oznak poprawy w czwartym kwartale i pierwszej połowie 2023 r., dostawcy muszą pracować nad ostrożną prognozą produkcji z łańcuchem dostaw, jednocześnie ściśle współpracując z kanałem, aby ustabilizować udział w rynku” – powiedział analityk Canalys, Sanyam Chaurasia„Wchodząc w sezon wyprzedaży, konsumenci, którzy opóźniają zakupy, będą oczekiwać dużych rabatów i promocji na pakiety, a także znacznych obniżek cen na urządzenia starszej generacji. W porównaniu z okresem silnego popytu z poprzedniego roku, w czwartym kwartale 2022 r. spodziewana jest powolna, ale stabilna, świąteczna wyprzedaż. Jednak będzie zbyt wcześnie, aby nadchodzący czwarty kwartał był prawdziwym punktem zwrotnym ożywienia rynku.”

 

Lenovo Polska świętuje 30-lecie marki ThinkPad! Niekwestionowaną gwiazdą wydarzenia został najnowszy ThinkPad X1 Fold 16, komputer z niezwykłym elastycznym ekranem.