Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Globalny rynek smartfonów w Q2 2024 rósł o 6% – Niezmiennie liderem pozostaje Samsung

Samsung utrzymał się na czele listy producentów smartfonów w drugim kwartale 2024 roku. Rośnie jednak udział producentów spoza pierwszej piątki. 

Według wstępnych danych z raportu Smartphone 360 Monthly Tracker firmy Counterpoint Research, globalne wolumeny sprzedaży smartfonów wzrosły o 6% rok do roku w drugim kwartale 2024 roku. Jest to najwyższy wzrost od trzech lat, które dla rynku smartfonów nie były najlepsze. To część szerszego zjawiska, jest to bowiem trzeci z rzędu kwartał wzrostu rynku, napędzany poprawiającym się nastrojem konsumentów i czynnikami makroekonomicznymi. Analitycy Counterpointresearch prognozują, że rynek w całym 2024 roku osiągnie około 4% wzrostu.

Pięć czołowych marek pozostało bez zmian w stosunku do wcześniejszych kwartałów. Samsung utrzymał pozycję lidera w II kwartale 2024 roku. Nie powinno być to specjalnym zaskoczeniem. Koreańska firma posiada 20% globalnego rynku, a jej ostatnie urządzenia (jak obecna flagowa seria Galaxy S24 czy całkiem udane modele serii Galaxy A) są niezłą prognozą dla dalszej dobrej sprzedaży. Samsung przewodził również sprzedaży smartfonów z systemem Android zdolnych do obsługi GenAI i spodziewa się dalszych korzyści z nowej generacji składanych urządzeń. Na przyszłość pozytywnie rzutują także najnowsze składane smartfony Samsunga, Galaxy Z Fold6 oraz Galaxy Z Flip6.

Wiceliderem pozostało Apple. Firma odnotowała silny wzrost w Europie i Ameryce Łacińskiej, co zrekompensowało niskie wskaźniki w USA i utratę udziału w Chinach po znaczącym wzroście Huawei. Sprzedaż tego producenta napędzi z pewnością wrześniowa premiera nowego line-upu.

Xiaomi było najszybciej rosnącą marką wśród czołowej piątki, odnotowując wzrost o 22%. Popularność serii Redmi 13 i Note 13, w połączeniu z bardziej skonsolidowanym portfolio produktów i silniejszym naciskiem na segment premium, pomogły Xiaomi zyskać około 2% udziału w II kwartale.

Vivo również rosło szybciej niż rynek i zajęło pierwsze miejsce na dwóch największych rynkach smartfonów na świecie – w Chinach i Indiach. OPPO, zajmujące miejsce tuż za Vivo, uzupełniło czołową piątkę.

Warto zauważyć, że łączny udział pięciu czołowych marek spadł w II kwartale z powodu rosnącej presji ze strony innych marek. W Polsce takim producentem jest z całą pewnością Motorola, która zajmuje u nas lepszą pozycję niż na rynku globalnym. Na chińskim rynku widać intensywny powrót Huawei, a na globalnych rynkach coraz silniej rozpycha się Honor. Trudno też nie zauważyć podboju kolejnych rynków przez marki Transsion Group (Infinix, Tecno). 

Najszybciej rosły rynki europejski i LATAM (Ameryka Łacińska). Jak wskazują analitycy, wynika to z poprawiającego się nastroju konsumentów i zwiększonej aktywności zakupowej w porównaniu do poziomów z 2023 roku, które były wyjątkowo niskie.