Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Globalny rynek smartfonów wraca do formy – wyniki z najnowszego badania podsumowującego rok 2024

Globalny rynek smartfonów wraca do formy. Xiaomi i vivo w ofensywie, Apple wciąż liderem segmentu premium

Po dwóch latach spadków globalny rynek smartfonów w 2024 roku zanotował wzrosty – wynika z najnowszego raportu Counterpoint Research. Liczba sprzedanych urządzeń wzrosła o 4% rok do roku, a przychody ze sprzedaży – o 5%. Średnia cena sprzedaży (ASP) osiągnęła rekordowe 356 dolarów.

Największymi wygranymi ubiegłego roku są Xiaomi i vivo. Chińskie marki odnotowały odpowiednio 16% (Xiaomi) i 20% (vivo) wzrostu – pierwszy przypadek w historii, gdy vivo wyprzedziło OPPO i niemal zrównało się z Apple w kilku kluczowych rynkach azjatyckich. Xiaomi z kolei zyskało na przejrzystym portfolio i ekspansji na rynki wschodzące.

Największy udział w rynku globalnym utrzymał Samsung, mimo niewielkiego spadku wolumenu. Firma zwiększyła przychody o 2% dzięki rosnącej sprzedaży flagowej serii Galaxy S24 oraz mocnej obecności w Europie Zachodniej. Wprowadzenie Galaxy AI, z funkcjami opartymi o GenAI, pozwoliło Samsungowi odzyskać widoczność w segmencie premium i umocnić pozycję w Europie Zachodniej oraz USA. Cztery modele Samsunga znalazły się w globalnym TOP 10 najlepiej sprzedających się smartfonów w 2024 roku.

 

Apple pozostaje niekwestionowanym liderem segmentu premium. iPhone 15 był najlepiej sprzedającym się smartfonem 2024 roku, a modele Pro stanowiły ponad połowę wszystkich sprzedanych iPhone’ów. Średnia cena sprzedaży iPhone’a przekroczyła 900 dolarów – nowy rekord. W 2024 roku iPhone 15 był najchętniej kupowanym smartfonem na świecie, a trzy pierwsze miejsca globalnego rankingu sprzedaży zajęły wyłącznie modele Apple.

 

Xiaomi

Xiaomi było najszybciej rosnącym producentem w TOP 5 pod względem liczby dostaw (16% wzrost r/r). Sukces zawdzięcza przemyślanej reorganizacji portfolio, ekspansji w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz udanym wejściom w segment premium – zwłaszcza w Chinach. Marka poprawiła również swój wizerunek poprzez rozwój branży EV, co wpłynęło na wzrost zainteresowania jej smartfonami.

vivo

vivo odnotowało największy wzrost przychodów w 2024 roku spośród wszystkich marek z TOP 5 – aż o 20% r/r. Firma wzmocniła swoją pozycję dzięki sukcesom w Indiach i Chinach, gdzie była liderem wolumenu. Dobrze przyjęły się m.in. jej średniopółkowe modele oferujące funkcje premium, a także rozwój submarki iQOO.

OPPO

OPPO spadło o jedno miejsce, notując spadek dostaw, choć zakończyło rok ze wzmocnioną pozycją dzięki nowym seriom Reno i Find. Mimo tego, marka utrzymała silną obecność na kluczowych rynkach azjatyckich. Ciekawym kierunkiem rozwoju OPPO jest inwestycja w funkcje GenAI w urządzeniach ze średniej półki cenowej.

W 2024 roku:

  • Smartfony premium (≥600 USD) stanowiły już 25% wszystkich sprzedanych urządzeń,
  • 40% tej kategorii należało do urządzeń ultra-premium (≥1000 USD),
  • Apple miał 67% udziału w segmencie premium, przed Samsungiem (18%),
  • Xiaomi, vivo i Huawei zyskały na znaczeniu w Chinach i Indiach, skutecznie rywalizując z Apple.

W Europie rynek odżył – w IV kwartale 2024 roku sprzedaż smartfonów wzrosła o 4% r/r. Samsung umocnił się na pozycji lidera dzięki popularności serii A i S24, a Apple i Xiaomi skutecznie rywalizowały o segment premium i średni.

Rok 2025 przyniesie dalszy wzrost, szczególnie dzięki upowszechnianiu technologii GenAI w smartfonach oraz ekspansji 5G w tańszych urządzeniach.