Główny Urząd Statystyczny zbadał sprzedaż detaliczną w Polsce, w tym także ecommerce.
Często mówi się o dużym znaczeniu handlu internetowego. Tymczasem, jak wynika z danych GUS, ostatnio kupujemy w sieci mniej.
Udział sprzedaży realizowanej poprzez internet w całości sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 7,7% w czerwcu br. z 8,5% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet spadła o 8,9% w ujęciu miesięcznym.
„W czerwcu w porównaniu z majem 2023 r. notowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 8,9%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zmniejszył się z 8,5% w maju 2023 r. do 7,7% w czerwcu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 22,6% przed miesiącem do 16,9%), 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 22,2% do 21,2%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 15,1% do 14,4%)” – czytamy w komunikacie.