Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

GM Cruise skupi się na cięciach kosztów, przerzucając siły na robotaxis

Jak powiedział w poniedziałek jeden z dyrektorów najwyższego szczebla, jednostka robotaxi Cruise firmy General Motors Co skoncentruje się w tym roku na cięciu kosztów, ponieważ rosnące straty w firmach zajmujących się pojazdami autonomicznymi wzbudziły obawy inwestorów i zmusiły niektórych do zamknięcia sklepów.

 

W pełni autonomiczne pojazdy nie pojawiły się tak szybko, jak pierwotnie oczekiwano, głównie ze względu na uciążliwe przepisy, badania bezpieczeństwa i problemy z technologią. Zeszłej jesieni Ford Motor Co i Volkswagen AG ogłosili, że zamkną swój projekt pojazdu samojezdnego Argo AI i skupią się na technologii wspomagania kierowcy, która zapewnia szybsze zwroty.

 

„Będziemy nadal przyglądać się sprzętowi, oprogramowaniu – zarówno pod względem kosztów komponentów, jak i ilości komponentów znajdujących się w pojeździe – i nadal będziemy obniżać koszty w miarę postępów” – powiedział Gil West, dyrektor operacyjny Cruise na konferencji technologicznej, którego przytacza Reuters.

 

Rywal Cruise’a i jednostka Alphabet Inc zajmująca się samojezdną technologią, Waymo, zwolniła w tym roku ponad 8% swojej siły roboczej.

 

Cruise, który oferuje ograniczone usługi w San Francisco z niewielką flotą Chevroleta Bolta wyposażonego w technologię bez kierowcy, przejechał nieco ponad milion mil bez kierowcy, powiedział West. Firma opracowuje również od podstaw w pełni autonomiczny pojazd bez kierownicy o nazwie Origin i z drzwiami przypominającymi tymi od metra do wspólnych przejazdów i dostaw.

 

West powiedział, że Origin jest na końcowym etapie certyfikacji i jest gotowy do produkcji na pełną skalę, nazywając to „wielkim odblokowaniem” dla firmy w tym roku. Oczekuje się, że większość barier wejścia, w tym wyzwania technologiczne i zezwolenia regulacyjne, zostanie przełamana w 2023 r., co pomoże firmie w szybkim rozwoju, powiedział West.

 

W Cruise, General Motors zainwestował w zeszłym roku prawie 2 miliardy dolarów. West nie podał szczegółów szacunkowych wydatków w tym roku.

 

„Wszystko to oznacza więcej przejazdów, więcej dostaw… a potem zaczniemy zwiększać nasze koło zamachowe przychodów” – powiedział West. – To dla nas naprawdę kluczowy rok, który naprawdę zmieni nie tylko Cruise, ale całe postrzeganie pojazdów autonomicznych”.