GM Cruise skupi się na cięciach kosztów, przerzucając siły na robotaxis

Jak powiedział w poniedziałek jeden z dyrektorów najwyższego szczebla, jednostka robotaxi Cruise firmy General Motors Co skoncentruje się w tym roku na cięciu kosztów, ponieważ rosnące straty w firmach zajmujących się pojazdami autonomicznymi wzbudziły obawy inwestorów i zmusiły niektórych do zamknięcia sklepów.

 

W pełni autonomiczne pojazdy nie pojawiły się tak szybko, jak pierwotnie oczekiwano, głównie ze względu na uciążliwe przepisy, badania bezpieczeństwa i problemy z technologią. Zeszłej jesieni Ford Motor Co i Volkswagen AG ogłosili, że zamkną swój projekt pojazdu samojezdnego Argo AI i skupią się na technologii wspomagania kierowcy, która zapewnia szybsze zwroty.

 

„Będziemy nadal przyglądać się sprzętowi, oprogramowaniu – zarówno pod względem kosztów komponentów, jak i ilości komponentów znajdujących się w pojeździe – i nadal będziemy obniżać koszty w miarę postępów” – powiedział Gil West, dyrektor operacyjny Cruise na konferencji technologicznej, którego przytacza Reuters.

 

Rywal Cruise’a i jednostka Alphabet Inc zajmująca się samojezdną technologią, Waymo, zwolniła w tym roku ponad 8% swojej siły roboczej.

 

Cruise, który oferuje ograniczone usługi w San Francisco z niewielką flotą Chevroleta Bolta wyposażonego w technologię bez kierowcy, przejechał nieco ponad milion mil bez kierowcy, powiedział West. Firma opracowuje również od podstaw w pełni autonomiczny pojazd bez kierownicy o nazwie Origin i z drzwiami przypominającymi tymi od metra do wspólnych przejazdów i dostaw.

 

West powiedział, że Origin jest na końcowym etapie certyfikacji i jest gotowy do produkcji na pełną skalę, nazywając to „wielkim odblokowaniem” dla firmy w tym roku. Oczekuje się, że większość barier wejścia, w tym wyzwania technologiczne i zezwolenia regulacyjne, zostanie przełamana w 2023 r., co pomoże firmie w szybkim rozwoju, powiedział West.

 

W Cruise, General Motors zainwestował w zeszłym roku prawie 2 miliardy dolarów. West nie podał szczegółów szacunkowych wydatków w tym roku.

 

„Wszystko to oznacza więcej przejazdów, więcej dostaw… a potem zaczniemy zwiększać nasze koło zamachowe przychodów” – powiedział West. – To dla nas naprawdę kluczowy rok, który naprawdę zmieni nie tylko Cruise, ale całe postrzeganie pojazdów autonomicznych”.