Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

General Motors przedkłada zysk nad wzrost i zapowiada mniejsze inwestycje

General Motors podniósł we wtorek całoroczne prognozy zysków, w dużej mierze dlatego, że planuje mniej inwestować w nowe produkty i obniżyć koszty operacyjne o dodatkowy 1 miliard dolarów do końca przyszłego roku.

Jak odnotowuje Reuters, GM powiedział, że dochód netto w drugim kwartale wzrósł o prawie 52% do 2,6 miliarda dolarów, ponieważ przychody wzrosły o 25% w porównaniu z tym okresem rok temu, kiedy produkcja została zahamowana przez niedobory półprzewodników.

Producent samochodów z Detroit powiedział, że obecnie spodziewa się całorocznego dochodu netto w wysokości od 9,3 do 10,7 miliardów dolarów, w porównaniu z poprzednią prognozą 8,4 do 9,9 miliardów dolarów. 

W przeliczeniu na akcję GM prognozuje obecnie dochód netto w wysokości od 7,15 do 8,15 USD za rok, z przedziału od 6,35 do 7,35 USD. Nowa perspektywa nie uwzględnia jednak potencjalnych kosztów strajku związku United Auto Workers, jeśli nie uda mu się osiągnąć nowego kontraktu z GM do 14 września.

GM powiedział, że wyda w tym roku od 11 do 12 miliardów dolarów na inwestycje kapitałowe, w porównaniu z wcześniejszym planem wydania 11 do 13 miliardów dolarów. Jacobson nie zidentyfikował konkretnych projektów, które miałyby zostać wycięte.

Producent samochodów powiedział również, że rozszerzy wcześniej ogłoszone dążenie do obniżenia kosztów operacyjnych o 2 miliardy dolarów do końca 2024 roku. GM zamierza teraz przeznaczyć dodatkowy 1 miliard dolarów na koszty ogólne, marketingowe i inne koszty, powiedział Jacobson.

Decyzje GM o cięciu inwestycji w nowe produkty i kosztów operacyjnych są podejmowane w chwili, gdy marże zysku producenta samochodów są pod presją. Zysk przed opodatkowaniem GM wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do 7,2% przychodów w drugim kwartale. Ale przez pierwsze sześć miesięcy roku marża GM przed opodatkowaniem spadła do 8,3% przychodów, w porównaniu z 8,9% rok temu. Wyniki GM za drugi kwartał obejmowały opłatę w wysokości 792 milionów dolarów za „nowe umowy handlowe” z południowokoreańskim producentem baterii LG Energy Solution.

GM powiedział, że zgodził się ponieść większe koszty wycofania pojazdów elektrycznych Chevrolet Bolt w celu wymiany akumulatorów LGES, które mają tendencję do palenia się. Inne umowy z LGES powinny skutkować niższymi kosztami akumulatorów dla GM w przyszłości, powiedział Jacobson, nie opracowując szczegółów.

„Koncentrujemy się na rentowności. Nasze ostatnie wyniki pokazują, że nie poświęcamy marży na rzecz wolumenu. Będziemy kontynuować tę strategię, aby pomóc w utrzymaniu zasadniczo silniejszej firmy po 2023 roku” – powiedział.

W przeciwieństwie do strategii dyrektora generalnego Tesli, polegającej na obniżaniu cen w celu przyspieszenia popytu, GM podniósł średnie ceny transakcyjne w Ameryce Północnej o 1600 USD do około 52 000 USD w ostatnim kwartale, powiedział Jacobson.

W Chinach, drugim co do wielkości rynku GM, producent samochodów odnotował zysk w wysokości 78 milionów dolarów, cofając stratę sprzed roku. Ale GM nadal zarabia znacznie mniej niż kiedyś w Chinach, ponieważ chińskie marki samochodów elektrycznych i Tesla zyskują udział w rynku.