GM wciąż ma problemy z budowaniem pojazdów elektrycznych, ale ma sposób na zwiększenie marż

General Motors wciąż walczy o zwiększenie produkcji pojazdów elektrycznych, powiedział w środę jeden z jego dyrektorów.

Jak podaje Reuters, w przemówieniu na konferencji inwestorów J.P. Morgan, dyrektor finansowy GM, Paul Jacobson, powiedział, że w pojazdach elektrycznych producenta samochodów od SUV-ów Cadillac Lyriq po samochody dostawcze BrightDrop wystąpił problem z montażem modułów akumulatorów – przeszkoda, którą po raz pierwszy zauważyła w zeszłym tygodniu dyrektor generalna Mary T. Barra.

Jacobson wskazał na zautomatyzowaną obsługę pojazdu Cruise jako punkt dojscia dla innych modeli. Jednostka ta wchodzi w „wielką fazę ekspansji operacyjnej”, z ponad 400 pojazdami na drogach. Cruise „w dużej mierze rozwiązał wszystkie wyzwania technologiczne” – powiedział Jacobson.

Jacobson podsumował, że GM wyprodukował w lipcu ponad 1000 Lyriqów – wciąż znacznie poniżej początkowych oczekiwań firmy. GM na początku 2022 roku powiedział, że spodziewa się wyprodukować 25 000 Lyriqów w fabryce firmy w Spring Hill w stanie Tennessee w zeszłym roku, ale daleko mu do osiągnięcia tego celu. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku GM dostarczył klientom mniej niż 2400 Lyriqów, ponieważ borykał się z problemami dotyczącymi m.in. baterii.

Firma nadal dąży do osiągnięcia 1 miliarda dolarów przychodów w 2025 roku oraz rosnących marż w miarę dalszego spadku kosztów.

TSMC, Bosch, Infineon i NXP łączą siły, aby utworzyć ESMC, europejską spółkę joint venture