Google dodaje weryfikację poczty poprzez niebieski znacznik do Gmaila

Twitter nie jest już jedyną usługą online używającą niebieskich znaków kontrolnych, ponieważ Google w tym tygodniu zaadoptował podobną ikonę weryfikacji do użytku przez marki w Gmailu.

Znacznik kontrolny potwierdza, że czytasz e-mail od prawdziwej marki, a nie podszywającego się pod nią.

W 2021 roku Google wprowadziło funkcję Brand Indicators for Message Idenitification (BIMI). Z kolei w zamian za przyjęcie silnego uwierzytelniania, Gmail wyświetlałby zweryfikowane logo marki w gnieździe awatara każdej wysyłanej przez nich wiadomości e-mail. Teraz Google ” rozbudowuje tę funkcję”, wyświetlając również niebieską ikonę zaznaczenia obok nazwy marki w wiadomościach e-mail.

Google wierzy, że nowa funkcja pomoże użytkownikom zidentyfikować spam i systemy bezpieczeństwa poczty elektronicznej, które go powstrzymają. Aby firmy mogły uzyskać niebieski znak kontrolny na swoich wychodzących mailach, muszą pokonać kilka przeszkód. Najpierw muszą skonfigurować BIMI dla swojego konta, następnie przyjąć Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance (DMARC), a na koniec zdobyć Verified Mark Certificate (VMC) wydany przez Certification Authority.

Wydaje się prawdopodobne, że większość marek przebrnie przez przeszkody, aby uzyskać niebieski znaczek kontrolny, aby zapewnić najwyższy poziom zaufania. Oczywiście, nie przeszkadza to tym samym markom używać AI do pisania maili i wysyłania ich w ilościach hurtowych.