Google dołącza do Komitetu Sterującego C2PA

Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), globalny organ normalizacyjny działający na rzecz zwiększania przejrzystości w Internecie poprzez poświadczanie pochodzenia treści cyfrowych, ogłosił, że Google dołączył do C2PA jako członek komitetu sterującego.

Wraz z innymi członkami komitetu sterującego, w tym Adobe, BBC, Intel, Microsoft, Publicis Groupe, Sony i Truepic, Google będzie współpracować w celu dalszego rozwijania standardu technicznego C2PA dotyczącego pochodzenia treści cyfrowych. W związku z tym Google aktywnie bada, w jaki sposób w przyszłości włączyć dane uwierzytelniające do swoich własnych produktów i usług.

„W Google kluczową częścią naszego odpowiedzialnego podejścia do sztucznej inteligencji jest współpraca z innymi osobami z branży, aby pomóc zwiększyć przejrzystość treści cyfrowych” – mówi Laurie Richardson, wiceprezes ds. zaufania i bezpieczeństwa w Google. „Dlatego jesteśmy podekscytowani możliwością przyłączenia się do komitetu i wdrożenia najnowszej wersji standardu C2PA.”

Przypomnijmy, że koalicja na rzecz pochodzenia i autentyczności treści (C2PA) to otwarty organ ds. standardów technicznych, który zajmuje się problemem rozpowszechnienia wprowadzających w błąd informacji w Internecie poprzez opracowanie standardów technicznych potwierdzania źródła i historii (lub pochodzenia) treści cyfrowych.