Google dostosuje wyniki wyszukiwania, aby były zgodne z unijnymi wytycznymi

Google należący do Alphabet ulepszy wyniki wyszukiwania online, aby zwiększyć widoczność porównywarek, podała firma na swoim blogu, w którym przedstawiła wysiłki mające na celu zapewnienie zgodności z nowymi unijnymi przepisami technologicznymi.

Zgodnie z unijną ustawą o rynkach cyfrowych (DMA), wedle której firma będzie musiała zastosować nowe wytyczne do 7 marca, Google ma obowiązek traktować konkurencyjne usługi i produkty w taki sam sposób jak własne, umieszczając je w wynikach wyszukiwania. Wymagane jest również umożliwienie użytkownikom biznesowym dostępu do danych, które generują podczas korzystania z platformy Google.

„Wprowadzimy dedykowane jednostki zawierające grupę linków do porównywarek w całym Internecie oraz skróty do zapytań u góry strony wyszukiwania, aby pomóc użytkownikom zawęzić wyszukiwanie, w tym poprzez skupienie wyników tylko na porównywarkach” – oznajmił Google.

Inne zmiany wprowadzone w nadchodzących tygodniach pozwolą właścicielom telefonów z Androidem łatwo zmienić domyślną wyszukiwarkę lub przeglądarkę, a użytkownikom usług i produktów Google przenieść swoje dane do aplikacji lub usługi innej firmy. Ponadto użytkownicy w Europie będą mogli zobaczyć dedykowany banner z pytaniem o to, czy zgadzają się, aby usługi Google’a w dalszym ciągu kierowało do nich reklamy na podstawie spersonalizowanych danych.

Nad przedsiębiorstwem cały czas wisi widmo zapłaty unijnej kary antymonopolowej zasądzonej w 2017 roku, która miałaby wynieść 2,42 mld dolarów. Oznaczałoby to największą grzywnę w historii UE. Google od początku odpierało zarzuty, jednak do mediów zaczęły obecnie docierać przecieki mówiące o tym, że unijny Trybunał Sprawiedliwości podtrzyma swoje zarzuty i wkrótce zapadnie w tej sprawie ostateczny wyrok.

 

AV & DS Awards 2024 – Za nami pierwsza edycja niezwykłego wydarzenia dla branży audio-wideo, gdzie nagrodziliśmy najlepsze firmy w branży!