Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Google dostosuje wyniki wyszukiwania, aby były zgodne z unijnymi wytycznymi

Google należący do Alphabet ulepszy wyniki wyszukiwania online, aby zwiększyć widoczność porównywarek, podała firma na swoim blogu, w którym przedstawiła wysiłki mające na celu zapewnienie zgodności z nowymi unijnymi przepisami technologicznymi.

Zgodnie z unijną ustawą o rynkach cyfrowych (DMA), wedle której firma będzie musiała zastosować nowe wytyczne do 7 marca, Google ma obowiązek traktować konkurencyjne usługi i produkty w taki sam sposób jak własne, umieszczając je w wynikach wyszukiwania. Wymagane jest również umożliwienie użytkownikom biznesowym dostępu do danych, które generują podczas korzystania z platformy Google.

„Wprowadzimy dedykowane jednostki zawierające grupę linków do porównywarek w całym Internecie oraz skróty do zapytań u góry strony wyszukiwania, aby pomóc użytkownikom zawęzić wyszukiwanie, w tym poprzez skupienie wyników tylko na porównywarkach” – oznajmił Google.

Inne zmiany wprowadzone w nadchodzących tygodniach pozwolą właścicielom telefonów z Androidem łatwo zmienić domyślną wyszukiwarkę lub przeglądarkę, a użytkownikom usług i produktów Google przenieść swoje dane do aplikacji lub usługi innej firmy. Ponadto użytkownicy w Europie będą mogli zobaczyć dedykowany banner z pytaniem o to, czy zgadzają się, aby usługi Google’a w dalszym ciągu kierowało do nich reklamy na podstawie spersonalizowanych danych.

Nad przedsiębiorstwem cały czas wisi widmo zapłaty unijnej kary antymonopolowej zasądzonej w 2017 roku, która miałaby wynieść 2,42 mld dolarów. Oznaczałoby to największą grzywnę w historii UE. Google od początku odpierało zarzuty, jednak do mediów zaczęły obecnie docierać przecieki mówiące o tym, że unijny Trybunał Sprawiedliwości podtrzyma swoje zarzuty i wkrótce zapadnie w tej sprawie ostateczny wyrok.

 

AV & DS Awards 2024 – Za nami pierwsza edycja niezwykłego wydarzenia dla branży audio-wideo, gdzie nagrodziliśmy najlepsze firmy w branży!