Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Google inwestuje w start-up AI Runway

Google zainwestował w Runway – start-up zajmujący się modną ostatnio tematyką generatywnego AI. Wartość transakcji to około 1,5 miliarda dolarów.

Inwestycja, która była częścią rundy finansowania w wysokości 100 milionów dolarów, oznacza również, że Runway będzie teraz korzystać z Google Cloud jako preferowanego dostawcy chmury. Firma, która umożliwia klientom generowanie wideo z opisów tekstowych, wykorzystywała wcześniej możliwości platformy chmurowej AWS. W marcu Runway ogłosił podpisanie wieloletniej umowy z AWS.

Na początku tego roku Google zainwestował 300 milionów dolarów w inną firmę o podobnym profilu, Anthropic, ponownie w zamian za zostanie klientem. Dostawca chmury zaczął oferować startupom AI połączenie gotówki i kredytów Google Cloud w zamian za kapitał własny. Firma nie jest w tej praktyce osamotniona. Microsoft zainwestował miliardy w OpenAI, stając się jego dostawcą chmury (chociaż Microsoft został zmuszony do znalezienia innej firmy chmurowej, która pomogłaby mu zarządzać obciążeniem). Microsoft robi to od lat – w 2021 roku firma zainwestowała 2 miliardy dolarów w firmę Cruise zajmującą się pojazdami autonomicznymi i zdobyła ją jako klient platformy Azure.

W tym samym roku Google wpompował 1 miliard dolarów w giełdę finansowych instrumentów pochodnych CME Group w zamian za dziesięcioletnią umowę w chmurze. Aby nie dać się prześcignąć, w następnym roku Microsoft nabył udziały w Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, która natychmiast obiecała migrację na Azure.