Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Google ma nowy sposób na obronę przed dezinformacją w wyszukiwarce

Google aktualizuje swoją wyszukiwarkę, aby ograniczyć wprowadzające w błąd zajawki i poprawić sposób, w jaki informuje ludzi, dodając więcej informacji kontekstowych. Innymi słowy, Google rozszerza swoje wysiłki w celu wyeliminowania dezinformacji w całej swojej usłudze wyszukiwania.

Zajawki to tekst podświetlony na górze strony z wynikami wyszukiwania, który ma zapewnić szybką odpowiedź. Podczas gdy źródła na poparcie informacji są dostępne dopiero po kliknięciu w link, były przypadki zajawek, które nie kierowały do źródła, tylko do innych niepowiązanych z tematem stron. W tym, co jest prawdopodobnie największą zmianą w aktualizacji, to zajawki będą miały informacje, które są oparte na „wielu wysokiej jakości źródłach”. Ulepszone zajawki będą wspierane przez Google AI o nazwie Multitask United Model (MUM). AI będzie aktywnie sprawdzać wyróżnione zajawki i porównywać te informacje z innymi źródłami, aby sprawdzić, czy wszystkie się zgadzają lub, czy konieczne są zmiany. Google twierdzi, że ta „technika znacząco poprawiła jakość i pomocność …” zajawek.

MUM pomoże także w walce z wprowadzającymi w błąd informacjami, nie wyświetlając zajawek dla pytań, na które nie ma odpowiedzi lub które są uznawane za „fałszywą przesłankę”. Google w testowym scenariusz, w którym użytkownik szuka informacji dotyczącej „dnia, w którym Snoopy z Peanuts zamordował prezydenta Abrahama Lincolna.” To się nigdy nie wydarzyło, więc dokładne poinformowanie użytkownika jest niemożliwe i może skutkować mylącą zajawką lub wywołać błędne wrażenie.

Firma przyznaje, że sytuacje, w których wyszukiwarka tworzy mylące zajawki są rzadkie, ale się zdarzają. Firma chce zapobiegawczo zwalczyć tę sytuację. Google twierdzi, że zajawki oparte na tych „fałszywych przesłankach” spadły już o 40 procent w ramach aktualizacji.

 

IT RESELLER nr. 345/2022 „Jesteśmy gotowi na świat pracy hybrydowej” – podkreśla Kamil Sojka, NEE Video Collaboration Lead w firmie Logitech.