Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Google nakłada więcej ograniczeń na AI Ovierwiew po tym, jak kazał ludziom m.in. nakładać klej na pizzę

Liz Reid, szefowa Google Search, przyznała, że wyszukiwarka firmy zwróciła kilka „dziwnych, niedokładnych lub nieprzydatnych przeglądów AI” po ich wdrożeniu dla wszystkich w USA.

Dyrektor opublikowała wyjaśnienie bardziej osobliwych odpowiedzi generowanych przez sztuczną inteligencję Google w poście na blogu, w którym ogłosiła również, że firma wdrożyła zabezpieczenia, które pomogą nowej funkcji zwracać dokładniejsze i mniej godne memów wyniki.

Reid broniła Google i wskazała, że niektóre z bardziej rażących odpowiedzi AI Overview, takie jak twierdzenia, że bezpiecznie jest zostawiać psy w samochodach, są fałszywe. Wirusowy zrzut ekranu pokazujący odpowiedź na pytanie „Ile kamieni powinienem zjeść?” jest prawdziwy, ale powiedziała, że Google wymyśliło odpowiedź, ponieważ strona internetowa opublikowała satyryczną treść poruszającą ten temat.

„Zanim te zrzuty ekranu stały się wirusowe, praktycznie nikt nie zadał Google tego pytania” – wyjaśniła, dlaczego sztuczna inteligencja firmy połączyła się z tą witryną.

Wiceprezes Google potwierdziła również, że AI Overview powiedział ludziom, aby używali kleju do przyklejania sera do pizzy na podstawie treści zaczerpniętych z forum. Stwierdziła, że fora zazwyczaj dostarczają „autentycznych informacji z pierwszej ręki”, ale mogą również prowadzić do „mniej niż pomocnych porad”. Dyrektor nie wspomniała o innych wirusowych odpowiedziach AI Overview, ale jak donosi The Washington Post, technologia powiedziała również użytkownikom, że Barack Obama jest muzułmaninem i że ludzie powinni pić dużo moczu, co powinno pomóc im usunąć kamień nerkowy. W mediach krążyły również m.in. zrzuty ekranu, na którym Google radziło, że skok z Golden Bridge miał być lekarstwem na depresję.

Reid powiedziała, że firma intensywnie testowała tę funkcję przed jej uruchomieniem, ale „nie ma to jak miliony ludzi korzystających z tej funkcji przy wielu nowych wyszukiwaniach”. Google najwyraźniej był w stanie określić wzorce, w których jego technologia AI nie radziła sobie dobrze, patrząc na przykłady jej odpowiedzi w ciągu ostatnich kilku tygodni. Następnie wprowadzono zabezpieczenia w oparciu o swoje obserwacje, zaczynając od ulepszenia sztucznej inteligencji, aby była w stanie lepiej wykrywać treści humorystyczne i satyryczne. Zaktualizowała również swoje systemy, aby ograniczyć dodawanie odpowiedzi generowanych przez użytkowników w przeglądach, takich jak media społecznościowe i posty na forach, które mogą dawać ludziom mylące lub nawet szkodliwe porady. Ponadto „dodała ograniczenia wyzwalające dla zapytań, w których przeglądy AI nie okazały się tak pomocne” i przestała wyświetlać odpowiedzi generowane przez AI dla niektórych tematów zdrowotnych.